Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

پس از تو ارس در صمد غرق شد

خب  بیایید شادی کنیم که امروزی که گذشت، 

روز تولد سیاستمدار ایرانی معاصر محبوب من بود!

دکتر محمد مصدق نازنینم.3>


این رو نمی فهمم چرا به حدی که لازمه،

از این عزیز دل من صحبت نمی کنند در سطح جامعه. 

یعنی خیلی انتظارش رو دارم، انتظارش رو دارم خیلیییی مشهور و محترم باشه ولی کلا انگاری زیاد مورد علاقه ی کسی نیست و جذب نمی کنه کسی را تا درباره اش اختلاط کنیم.

بدون اینکه دیده باشمش، به دکتر مصدق حس استادی دارم.


کاش بودی و من شانسش رو داشتم شاگردت می شدم می فهمیدم شاگرد تو بودن چه حسی داره! کاش. 

تولدت مبارک،

ای در وطن خویش غریب.


نظرات 2 + ارسال نظر
Gk پنج‌شنبه 30 اردیبهشت 1400 ساعت 02:45

پس معلومه هیچی از کارای دکتر مصدق عزیز نمیدونی.
ایشون یکی از پوپولیست و کلک باز ترین افراد دوران خودش بود و سنگ بنای شارلاتانیسم سیاسی در این کشور بدست همین بزرگوار گذاشته شد.
شروع ترور مخالفین برای رسیدن به هدف از همین مصدق شروع شد.
جناب دکتر از بزرگترین ملاکان زمان خودشون بودن و ارباب چند ده روستا و از اصلی ترین مخالفین اصلاحات ارضی و اهدا مالکیت زمین ها به روستاییان .
همین جناب دکتر به همراه ایت الله کاشانی عامل اصلی ترور سپهبد رزم ارا بدست خیلی طهماسبی بودن و بعد از ترور سپهبد رزم ارا قاتل ایشون رو ازاد کردن و براشون هم مقرری تعیین کردن .
حاجعلی رزم ارا مخالف اصلی مصدق درمجلس بود و با ملی کردن بدون پشتوانه و قدرت بهره برداری نفت مخالف بود با مذاکره سهم ایران رو به ۵۰ ٪ رسونده بود، ایشون فرد وطن پرستی بود که تو غائله اذربایجان با ارتش جدایی طلب و مسلح شده بدست شوروی جنگید، دکتر مصدق بارها ایشون رو تو صحن مجلس ملی به مرگ تهدید کرد و اتهام خیانت بدون ارائه مدرک میزد .
دکتر مصدق به همراه دکتر فاطمی که حتی فاقد مدرک تحصیلی دیپلم هم بود و در ایام جوانی بدلیل بزه کاری و دزدی از مدرسه اخراج شده بود کشور رو تو یکی از بدترین منجلاب های عصر خودش کردن و چهار سال این کشور یک قطره نفت نتونست بفروشه و مردم تو وضع اقتصادی فاجعه باری قرار گرفتن و کار به حکومت نظامی چندین ماهه رسید و این نتیجه ملی کردن نفت توسط ایشون بود که وقتی تکنولوژی و دانش استخراج نفت رو نداشتن به خیال خودشون نفت رو ملی کردن .
تمام مهندس های انگلیسی رو بیرون کردن و ایران قدرت استخراج نفت رو نداشت.
همین شخص تو دوران نخست وزیریش مجلس رو فقط بدلیل باب میل نبودن نمایندگان به افکار ایشون منحل کرد و رفراندومی عجیب و اولین بار در تاریخ با دو صندوق اری یا نه برگزار کردن و با ارعاب و ترس افرادی رو که قصد مخالفت با رفراندوم ایشون رو داشتن رو منصرف میکردن.
همین نفتی که هر ۲۹ اسفند سالگرد ملی شدنش رو به اسم مصدق میشناسی رو محمد رضا پهلوی با همون استراتژی ۵۰ به. ۵۰ و بعد ها ۶۰ به ۴۰ و چند سال بعد ۸۰ به ۲۰ و سر اخر ملی شدن و استخراج مستقل انجام داد .
...
یکبار تحصیل کرده های این مملکت فریب خوردن و نتیجه به باد رفتن عمر کلی جوون شد ، خواهشا از ادمایی کثیفی مثل ایشون امامزاده نسازید.
تمام مدارک و اسناد معتبر صحبت هام در وب موجوده و با یه کم تحقیق و گشتن میتونی پیداشون کنی.

نه نه کثیف نگو بهش تا سر فرصت بخوانم و تحلیل کنم ببینم چی نوشتی...
من واقعا خییییلی دوستش دارم. امامزاده چیه.
------
خب و پاسخ این کامنت خوش قد و بالا:
من کا‌منتت را کامل خواندم. لحظه ی اول جواب ندادم تا با عصبانیت نباشه و تا حد ممکن منطقانه باشه.
این یک حقیقت همیشگی: مصدق یکتا نجیب زاده ی سیاسی ایران بود و هست و خواهد بود!
اینی که شرح دادی، صفاتی که به کار بردی، لایق خمینی هستش تا مصدق.
اتفاقا از صدقه سر همین ملی شدن صنعت نفت بود که شاه گفت ما به تکنولوژی چهار پنج جهان رسیدیم در استخراج نفت. اخه دموکرات تر از مصدق از کجا می خواهی پیدا کنی بی انصاف...؟ وقتی این همه در روزنامه ها توده ای ها از همه ور علیهش می نوشتند... علت اصلی کودتا هم همین شخصیت دموکرات مصدق بود اتفاقا چون به مخالفینش میدان داد و در بند این چیزا نبود.
تزی که نوشتی بیشتر به مدل تز و تحلیل های سلطنت طلب ها و حزب زحمت کشان می خوره و این متن کاملا از بیخ و از سنگ بنا، مقرضانه و بی علم و صرفا جهت تخریب نوشته شده..
این دیگه مدل جدید روزه که برای اینکه بگید ما مطالعه داشتیم، می آیید اول متنتون اضافه می کنید پس معلومه تو چون مثل ما فکر نمی کنی هیچی نمی دونی و مدارک همه ی حرف هایی که گفتم موجوده! :))))
باید یکم بهش فکر کنی من اگه می آم این طور تمام قدر پشت تئوری های مصدق و جهان بینی اش می ایستم، احتمالا توی ذهنم و توی محیطی که بزرگ شدم زیاد این شخصیت را بالا پایین کردم و بیل زدم.
مدرکم می خواهی، اتفاقا مدرک این حب و عشقی که به مصدق می ورزیم، خیلی بیشتر از مدارک فرضی شما موجوده.
وارد جزئیات بیشتر شدن فایده نداره، تهش می افتیم به جون هم.
ولی دیگه تو وبلاگ من راه نیفت و به شخصیت محبوبم هرچی از دهنت در می آد بگو. خوبیت نداره. می تونی این تز های حزب زحمت کشانت رو به خورد هر کی که دوست داری بدی در فضای مجازی، ولی نه تو وبلاگ من.
این سرزمین فقط چند تا مصدق و امیرکبیر بیشتر داشت الآن به این وضع نبودیم. ادای دلسوز های مملکت را هم در نیاور وقتی این قدر بی انصافانه می کوبی اش و سعی در خراب کردن وجهه ی انسانی داری که شاید حالا حالا دیگه هیچ وقت مثلش نیاد. شارلاتانیسم.....؟ کثیف.....؟ ای بابا یکم انصاف هم چیز بدی نیست. مرسی عح.

و من واقعا نمی رسم بحث سیاسی کنم فشاری که روم هست از طرف بیمارستان و دانشگاه این شانس رو از من سلب می کنه که بیام با خیال راحت و بدون دغدغه وقت بگذارم و در جواب طومار، طومار تایپ کنم با رفرنس دهی و ... پاسخ همین متن هم ببین چه قدر وقت گذاشتم تا بالاخره شب جمعه موفق شدم برات نوشتم. بحثمان زیاد فایده ای نداره.
والسلام... نامه تمام.

Gk شنبه 1 خرداد 1400 ساعت 00:08

حزب زحمتکشان؟
سلطنت طلب؟
میبینی خیلی راحت برچسب میزنی.
عزیز ،مملکت دست دکتر مصدق و هم فکرانش هم افتاده و بدتر از حکومت زمان حال تپه نریده ای باقی نذاشتن.
دموکرا
شما میتونی عاشق هیتلر باشی و به کسی هم ربطی نداره .
منم صرفا خواستم یه کم با شخصیتی که دوسش داری رو بیشتر بشناسی.

گفتم که بیشتر از سلطنت طلب، شبیه همان حزب زحمت کشان حرف می زنی...
خب عزیز امدی عقاید اونا رو ردیف کردی در کامنتت برای ما،
بعد انتظار داری برچسب نخوری؟ اونام دقیقا با همچین تنفری مثل تو از مصدق حرف می زنند.
این هم نیست که من دیگه الان جبهه ملی گرای چشم و گوش بسته باشم، ولی مصدق رو واقعا از عمق جان می پرستم.

به هر حال روشن گری عالی،
در بنده افاقه نکرد. متاسفانه یا خوشبختانه.
اتفاقا از نظرم تحلیل بسیار ضعیفی هم بود در کوباندن دکتر مصدق حتی.

+ زدی تو خال... اتفاقا می شه گفت عاشق هیتلر هم هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد