Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

باندی ک به من فهموند راک هم می تونه سبک خفنی باشه

یادتونه این پستم رو؟  که گفتم اوّلین باری بود ک فهمیدم ووو سبک راک هم وجود داره؟

دارارارام، معرفی می کنم:

Imagine dragons

و مدیونید اگه به این دقّت نکنید که توش اژدها داره. :{ دراگونز... گرفتید؟ درااااگونز.

"اژدهاها را تخیّل کنید."

اژدهاها! :))) طبیعیه که یه اژدها با هم جنساش حال کنه، نه؟ 



 
می دونی کیلگ من چند تا معیار دارم واسه غربال کردن آهنگایی ک گوش می دم یا ویدیو کلیپشون رو دانلود می کنم. شرط صفرم تصادفی بودن. شرط اوّل ریتم خوب و گوش نواز بدون توجّه به معنا. شرط دوم خلّاقیت. و شرط سوم معنا ک به ترتیب رعایت می شن. شاید شرط های دیگه ای هم داشته باشم، ولی اصلی هاش همین چهار تان.
خب این همه مدّت فکر می کردم سبک راک اون شرط اوّل رو عمرا نداره و ریتمش به مغز من دل نشین نیست. تا اینکه آهنگ believer این گروهو شنیدم و بعد اسم گروهشونو سرچ کردم و رسیدم به یه بند راک همه چی تموم! آقا واقعا همه چی تموم. به هیچ وجه کلیشه نبودن و نیستن. و بعدش که آهنگای قبل 2017 شون رو دانلود کردم... فهمیدم که اوووَوه من اصلا از قبل با چند تا از آهنگای اینا اساسی خاطره دارم از زمان دبیرستان کلّی، فقط خودم خبر نداشتم ک سبک اون آهنگا راک بوده و متعلّق به این گروه بوده. راستس هنوزم درست تفاوت راک رو با بقیه ی انواع موسیقی درک نکردم ولی به این حد رسیدم ک دیگه گارد نگیرم مقابل سبکشون.

بعد مطمئنا آهنگی ک در وهله ی اوّل  بتونه شرط یک و دو رو بگیره، وقتی معناش هم اکی باشه تبدیل می شه به یه چیز همه چی تموم محشر. دقیقا چیزی ک تو ویدیوی بالا مشاهده می کنید. 
من واقعا خسته ام از اینکه آهنگای لاو دار یا شکست عشقی خورده یا چه می دونم در وصف فراق و این ها گوش بدم. چه فارسی چه انگلیسی. خیلی وقته خسته ام شنیدن ریتم ها و شعر ها و آهنگ های اون چنینی. برام لطفی ندارن دیگه. حسّی بهم منتقل نمی کنن. و وقتی یه آهنگ تصادفی زیر دستم می آد که مفهوم شعرش سرکش تر از این حرفاست، قطعا آب بندی می شم. یعنی روحم این نوع از موسیقی رو می طلبه. خود خواهانه و در وصف هر چیزی به غیر از به اصطلاح ابراز عشق. راستش یه بار اومدم بشمارم ببینم چند تا آهنگ مستقیما درباره ی عشق نیستن و به ستایش محبوب نمی پردازن ک مجموعه ی آهنگام ته کشید! خورد تو پرم. دنیا ک همه ش عشق های مفتکی نیست.

الآن همین کلیپی ک براتون گذاشتم از تو آپارات، معناش واقعا برام عالی بود. عنوان آهنگ هست whatever it takes که یعنی  "به هر قیمتی ک شده". حتّی عنوانشم باهام حرف می زنه لعنتی! وقتی رفتم دنبال لیریکش تا کامل درکش کنم، عالی تر هم شد. 

می دونی چیا می گه وسطش کیلگ؟
می گه:

,Whatever it takes"
"...Cause I love the adrenaline in my veins
که ینی:
من هر کاری رو به هر قیمتی که لازم باشه برای رسیدن به هدفم می کنم،
چون آدرنالین توی رگ هامو دوست دارم."

وای این دیدگاه... خودش واقعا یه پا مولاناست. و بسیار بسیار آدمو حریص می کنه شنیدن چنین جمله هایی. یحتمل پر از حسّ توانایی می شید.

و نمی تونم انتخاب کنم کدوم تیکه ش رو از همه بیشتر دوست دارم. چون واقعا بی اغراق تک تک سطورش رو  تو زندگی خودم لمس کردم. این پدر سوخته ها هم بلدن چی بسازن ک بفروشه!

مثلا باز یه تیکّه ی دیگه ش می گه:

"Don't wanna be the parenthetical,
 hypothetical..."
که یعنی:
"من دیگه نمی خوام تو پرانتز باشم،
نمی خوام یه عبارت فرضی باشم!"

که واقعا انگار داره از تو گلوی من سخن می گه. منم خیلی حس می کنم تو پرانتزم همیشه. انگار ک این آهنگ واسه لوزر هایی مثل من نوشته شده تا بتونن با این دنیا کنار بیان. و دقیقا گل رو کجا می زنه؟ اونجایی که می گه:

"I'm an apostrophe,
I'm just a symbol to remind you that there's more to see..."

و موقع شنیدنش همیشه دارم به این فکر می کنم ک صرفا چند نفر فقط تو همین وبلاگ به من گفتن که کیلگ چه مرگته چرا با وسواس بیش از حدّی تشدید گذاری می کنی کلمه ها رو؟ خوب راستش دقیق ک شدم، دیدم آپوستروف یا تشدید... فرقی نداره. آره شاید منم همیشه تو ناخودآگاهم می خواستم با رعایت قاعده ی تشدید، به اطرافیانم بفهمونم که باید دقیق بود و چیز های بیشتری برای دیدن وجود داره همیشه. بکشید تو عمق، سطحو بی خیال شید یکم. کشف این حقیقت درباره ی خودم، واقعا دیوونه م کرد. کیفور شدم. ؛)

و واسه همینه که دیگه از همین نقطه به بعد، دشمنی دیرینم رو با راک می ذارم کنار و می شم مریدشون. چون شاید از کل باند های موزیک دنیا، فقط همینا تونستن تو لیریکشون به یه آپوستروف اس کوچیک هم توجّه کنن و از توش معنا در بیارن. 

چوون ک من یک آپوستروفم، و کسایی که به اپوستروف اس توجه می کنند رو بی نهایت دوست خواهم داشت. :)))

با خوندن همه ی اینا حس آزادی تمام، حس اختیار تمام جهان رو در دست داشتن بهم دست می ده. انگار ک روحم جلا پیدا کنه و انصافا خلاقیت ویدیو کلیپشون تو حلقم. 
چوون ک من عاشق احساسی ام ک موقع شکستن زنجیر ها به آدم دست می ده. ؛)
بازم ببخشید که لختی داره به من چه! :دی
و حاضرم خیلی کارا کنم تا فقط یه ربع ساعت یا حتّی بگو پنج دقیقه با یه ست درام که داره از توش شعله های سرخ آتیش زبونه می کشه تنها باشم و خودمو تخلیه کنم باهاش. واقعا حظ بردم با اون صحنه ی آخرشون. 

متن کامل این کلیپ به همراه ترجمه ی قابل قبول  رو در ادامه ی مطلب آپلود می کنم، اگه خواستین.
به علاوه ی یه تشکّرخیلی  اساسی از ادمینای ایمجین درگونز ایرانی. ک هم ویدیو رو، هم ترجمه ی آهنگ رو از وبلاگ اونا برمی دارم و براتون آپلود می کنم. که حقیقتا هم بیست بیست بود ترجمه ش و ازش یاد گرفتم کلّی.

ترجمه و متن آهنگ Whatever it takes از imagine dragons در ادامه ی مطلب.

پ.ن. اژدهاها را تصوّر کنید. :))) همیشه.

پ.ن بعدی. حتما یادم بندازین طرز درج آی فریم تو وبلاگ، به علاوه ی تکنیک کنترل اسکرول (که یادگار یکی از بچّه های همینجاست) رو بهتون یاد بدم. نور به قبرم می باره اینقدر دعام می کنین وقتی یاد بگیرین. :)))


ترجمه و متن آهنگ Whatever it takes از imagine dragons :

[Verse 1]

Falling too fast to prepare for this
سقوطم به حدی سریع و ناگهانی بود که آمادگیشو نداشتم

Tripping in the world could be dangerous
سفر کردن تو دنیا میتونه خطرناک باشه

Everybody circling is vulturous
همه مثل لاشخورا حلقه زدن

Negative, nepotist
منفی، خویشاوندسالار
 (شاید چون «منفی» رو قبل از کلمه ی nepotist آورده، معنیِ عکس بده. یعنی کسی که به خویشاوندانش اهمیتی نمیده)

Everybody waiting for the fall of man
همه منتظر سقوطِ بشریتن

Everybody praying for the end of times
همه برای رسیدن آخرالزمان دعا میکنن

Everybody hoping they could be the one
همه امیدوارن که نجات پیدا کنن

I was born to run, I was born for this
من به دنیا اومدم که دوندگی کنم، برای همین به دنیا اومدم


Whip, whip
شلّاق بزن، شلّاق بزن

Run me like a race horse
منو مثل یه اسب مسابقه برون

Hold me like a rip cord
منو مثل طناب چتر نجات نگه دار

Break me down and build me up
منو نابود کن و دوباره بساز

I wanna be the slip, slip
Word upon your lip, lip
من می خوام اون کلمه ی اشتباهیِ روی لبات باشم

Letter that you rip, rip
می خوام اون نامه ای باشم که تو پاره اش میکنی

Break me down and build me up
منو نابود کن و دوباره بساز


[Chorus]
Whatever it takes
به هر قیمتی شده

'Cause I love the adrenaline in my veins
چون من عاشق آدرنالینِ توی رگ هامم

I do whatever it takes
هرکاری لازم باشه میکنم

'Cause I love how it feels when I break the chains
چون من عاشق احساسی ام که موقعِ شکستن زنجیرها به آدم دست میده (آزادی)

Whatever it takes
به هر قیمتی شده

You take me to the top
منو به اوج برسون

I'm ready for whatever it takes
من آماده ام که بهاش رو بپردازم

'Cause I love the adrenaline in my veins
چون من عاشق آدرنالینِ توی رگ هامم

I do what it takes
هرکاری لازم باشه می کنم

# # #

[Verse 2]

Always had a fear of being typical
همیشه می ترسیدم که عادی باشم

Looking at my body feeling miserable
وقتی به بدنم نگاه میکردم، احساس بدبختی می کردم

Always hanging on to the visual
همیشه وابسته به عوامل بصری بودم 
(به چیزایی که با چشم میشد دید، اهمیت می دادم)

I wanna be invisible
من می خوام نامرئی باشم

Looking at my years like a martyrdom
به سال هایی که پشت سر گذاشتم، مثل شهادت نگاه می کنم
 (در راه ایمان و عقیده ام طی شدن)

Everybody needs to be a part of them
همه باید بخشی از اونا بشن (باید همرنگ جماعت بشن)

Never be enough, I'm the prodigal son
هیچی هیچوقت کافی نیست، من «پسر ولخرج» ام (یا پسر گمشده) 
(انجیل؛ استعاره از کسی که از سفر به خونه برمی گرده در حالی که از رفتارهای گذشته اش پشیمونه و توبه کرده)

...I was born to run, I was born for this


Whip, whip
Run me like a race horse
Hold me like a rip cord
Break me down and build me up
I wanna be the slip, slip
Word upon your lip, lip
Letter that you rip, rip
Break me down and build me up


[Chorus]

Whatever it takes
'Cause I love the adrenaline in my veins
I do whatever it takes
'Cause I love how it feels when I break the chains
Whatever it takes
You take me to the top
I'm ready for whatever it takes
'Cause I love the adrenaline in my veins
I do what it takes


[Bridge]

Hypocritical, egotistical
ریاکاری، خودپسندی

Don't wanna be the parenthetical, hypothetical
نمی خوام داخل پرانتز باشم (توضیحِ چیز دیگه ای باشم)، 
نمی خوام فرضی باشم (و بگن که فرض می کنیم فلان باشی)

Working onto something that I'm proud of
برای چیزی کار می کنم که بهش افتخار می کنم

Out of the box an epoxy to the world and the vision we've lost
چسبی که دنیا و دیدگاهی که گمش کردیم رو بهم بچسبونه 
(کار دن (وکالشون) و موسیقیش مثل چسبیه که به ما کمک میکنه کنار هم باشیم)

I'm an apostrophe
من یه آپوستروف ام
(--> ' علامتی که وقتی حرفی رو حذف می کنیم، به کار می بریمش مثل It's به جای It is)

I'm just a symbol to remind you that there's more to see
من فقط نمادی ام که بهت یادآوری کنم چیزای بیشتری برای دیدن هست
 (که یعنی ما It's رو می بینیم ولی کلمه ی اصلی رو نمی بینیم)

I'm just a product of the system, a catastrophe
من فقط محصولِ سیستم ام (چیزی که جهان بهمون تحمیل کرده)، 
یه فاجعه ام

And yet a masterpiece, and yet I'm half-diseased
و در عین حال یه شاهکارم، و در عین حال تقریباً فاسد شده ام

And when I am deceased
و وقتی بمیرم

At least I go down to the grave and die happily
حداقل می رم داخل قبر و با خوشحالی تباه میشم

Leave the body of my soul to be a part of me
و می ذارم که روحم، بخشی از من بشه

I do what it takes
کاری که لازم باشه رو انجام می دم...
نظرات 24 + ارسال نظر
Elsa شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 09:22

تهویه شماره ۲۱ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جاااااااااان؟؟؟؟؟؟؟؟
چی دارم میبینم من؟؟؟؟؟؟؟
توی کی از همه چیز و هیچ چیزت دست کشیدی که من نفهمیدم؟؟؟؟؟

آهنگه رو با ریتمش حال نکردم.
از این ریتما خوشم نمیاد اصن.
ولی متنش فوق العاده بود واقعا...

:))))))
حالا مخاطبش بیاد ببینه خودش می فهمه. :دی

کلا آهنگ ک خیلی سلیقه ایه، ولی آره. حال کردی مفهومو؟ تو خیلی از شعرا وجود نداشته بود برام تا حالا. خیلی حال کردم.

Elsa شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 09:24

*تو

کیلگ یه درخواست دارم ازت :)
جان من بیا بگو هنوز شروع نکردی بخونی
یکم به من قوت قلب‌ بده

درخواست اَپروود!
من هنوز شروع نکردم،
به علّت انتخاب واحد بدیعم، و جریاناتی ک سر زلزله داشتیم اینور، من هنوز واحد پاس نکرده دارم کرور کرور. :))) ها ها.

ولی اینم در نظر بگیر ک به نظرم خیلی وابسته به تایم شروع کردن نیست.
مثلا من الآن دیر دارم استارت می زنم ولی خیرات سرم این دلخوشی رو دارم (و به خودم می دم) ک مثن آناتومی هامو بنا به شرایط دو بار دو بار امتحان دادم یا مثلا بعضی مطالب رو زورکی هزار بار دوره کردم تا الآن.
سریع تر استارت بزن ک استرسی نشی ولی من اعتقادی ندارم به زودتر شروع کردن کلا مرد شب های آخرم. اینو از همین می فهمم ک همه مثلا دو دور سه دور خوندن و با هفت جلسه ی نخونده می رم سر امتحان می بینم رنج نمره تفاوتی نمی کنه واس همین استرس نمی دم به خودم هرچی شد شد. بیشتر دوست دارم مطالبو طوری یاد بگیرم ک پاک نشه و بعد با یه وژدان سفید برم فیزیو پات.

ولی خود صادق هم می گفت یه دختره بوده تو خرم آباد، گفته من فقط ماه آخر یه نگاه به سیب سبز انداختم و بعد رتبه شده.
بعد هی سیریشش شدن ک مگه می شه و فلان، گفته والّا من فقط همین سیبو خوندم کار دیگه ای نکردم!
تهش بچّه ها رفتن درآوردن معدّلش رو نوزده و نیم یا همچین حدودایی ه. که یعنی طرف کلا از ترم اوّل واسه همین می خونده. :)))

فلذا مشروط نشی بندازی گردن من بگی تو گفتی هنوز شروع نکردی! :))))
ولی نه خیالت راحت. فکر نمی کنم موردی پیش بیاد. همین الآنشم امتحان بدیم یه حسّی بهم می گه پاس می شیم.

دال شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 10:10

دود :)))
ببخشید، ولی این ربطی به راک نداره! :))))

دم :)))
ببخشید ک نداش، :))) نمی بخشم!

ولی کلّا منبع اطّلاعاتی م گوگله خیلی تو موسیقی این شکلی اطّلاعاتی ندارم،
امّا اینو از تو گوگل فهمیدم ک اینجور ک نوشته به این سبکشون می گن راک دیگه. فلذا یکم تشریح کن بینیم دنیا دست کیه و اگه اشتباه می زنم وضعیت چیه.

حالا شاید راک هم شاخه های مختلفی داره خودش، چ م دانم.

سعید شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 10:30 http://anti-efsha.blogsky.com

یعنی چی تهویه شماره 21؟ یعنی قبلاً بیست تا وبلاگ دیگه داشتی؟!

به ما نم سری بزن.

بیستا وبلاگو... اممم. :))))
نه فکر نکنم... نداشتم تا حالا.
ولی ازون جونور بعید نیست از خودش بپرس.
آقا کم کم داره داستان می شه. همین طور ادامه بدید تا صاحابش برسه... :))))
ایول.
هدفشم همینه.

نامبرده شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 10:39

چرا reminds you؟
To remind you نباید باشه؟

و بعله :)))
https://www.google.com/amp/s/genius.com/amp/Imagine-dragons-whatever-it-takes-lyrics

بعله بعله،
مرسی دقّت.
اصلا چه جور این قدر دقّت؟ ووو.
درست شد.
اون کسی ک نوشته ش بی سواد بوده،
اونی ک کپی پیست کرده خیلی بی سواد تر و بی دقّت تر! :)))

آ شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 10:42

عنوان رو که دیدم یه لحظه شک کردم که ادرس بلاگ تهویه رو زدم:/

حالا چرا تهویه ۲۱؟!

چوون که. :D

شایان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 11:39

قربون مرامت برم...
خداییش اشک تو چشام جمع شده. داشتم فک میکردم پست آخر بزارم برم. برگردوندیم کیلگ...
داغون بودم از دیروز... دیشبم یه شلیک مستقیم سمتم شد..خورد وسط قلبم... ولی زنده م کردی..
میدونی...الان حس میکنم میتونم اون حجم بدبختی که وبلاگ نوشتن تزریق کرد تو زندگیم با این عنوان خنثی کنم و تازه یه فوت مثبتم اضافه بیارم...
قربانت
قربانت
بازم قربانت

عخی. ابراز احساسات خونم
Fully charged now....
تازه نمی دونی اوّلش می خواستم واست چی کار کنم. متاسفانه حس هماهنگی با بقیه رو نداشتم حیف. می خواستم به گه گیجه ت بندازم. :)))

خلاصه قربان خودت. تاج سری.

شایان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 11:43

جواب کامنت السا رو خوندم . اون دختره که گفتی رو خاله م میشناسه. دوتا خواهرن...تو خوابگاه یه اتاق دونفره دارن..فقط درس میخونن. یه سری خاله م پیام داده بود بهش واسه جزوه...جواب دادنش در حد زبان اداری دوران هخامنشی بود طرف... فک کن در حدی ن که اصن نمیدونن دوست چیه!

هووم. اطّلاعات بسیار کاربردی و حلقوم گیری بود، ولی می دونی این الآن یکم یکم درجه ی استرسش واس ماها زیاد بود؟ برن بمیرن خرخونای دنیااااااا. نه شوخی کردم رقیب ما ک نیس، خدا عمر با عزّت بشون بده... :دی
و یادت باشه، هیچ وقت، هیچ وقت کسایی که هخامنشی اس ام اس جواب می دن رو به سخره نگیری. رو من ک نمی خوای اسید بپاشی؟ من به زبان ماد ها و هگمتانه ای حتّی اس ام اس جواب می دم. دست خودم هم نیست والا. هول می شم اینجور می شه. :))))

آ شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 12:14

عه عه فهمیدم فک کنم جریان عنوان رو..
@شاااای تولدت مبارک باشه پیرمرد؛))))
امسالت پر از حسای خوب و زندگی باشه:))
لعنتی چرا همون اول نفهمیدم..الان حس خنگ بودن دارم

به عنوان اوّلین نفری ک بالاخره معما رو کشف می کنه قابل قبول بود اتّفاقا. :)))
تو خنگ نیستی، تو خنگ نیستی، تو خنگ نیستیییی! شوک، آدرنالین، شوک. کد نُه کد نُه.

شایان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 12:41



امممم...مچکر!
به من میگی پیرمرد یکم به خودتم فک کنا :دی

همه تون پیرید. زن و مرد نداره. فقط خودم جوونم. پیر پاتالا کم کم جمع کنن برن مرسی عح. بای بای.

دال شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 12:48

فلذا قضیه مفصل‌تر و پیچیده‌تر از این حرفاست که بشه اینجا در موردش صحبت کرد. :))
نه که اشتباه بزنی. ولی این، اون راکی نیست که قاعدتن باید باشه. البته تا حدودی تعریفا هم فرق می‌کنه و چیزی که از راک تو ذهن منه، خیلی با این فاصله داره.

بله، راک هم مثل بقیه سبک‌های دیگه کلی زیرشاخه داره و اگه قرار باشه بگیم که سبک این گروه راکه، می‌شه تو یکی دو تا از زیرشاخه‌های راک جاش داد.

به هر حال می‌شه ساعت‌ها درباره‌ این چیزا صحبت کرد و به کلی چیز مختلف گوش داد و مجددن واقعن اینجا جاش نیست! :))

پ.ن: یه شرط دیگه هم برای قابل قبول بودن کلیپ باید بذاری به نظرم. اونم اینکه سازایی که تو کلیپ استفاده می‌شن، تو خود آهنگ باشن حداقل! :))

خب پس اگه وقتت گرفته نمی شه بیا در موردی راکی ک تو ذهنت متصور می شی یه چند خط واس ما توضیح بده با اونم آشنا شیم. ازین وحشی بازیاس مثن؟ نه ک تمسخر کنم، واژه ی ذهنی م همینه براش.

خب این شرطی ک گفتی خیلی برام مطرح نیست به عنوان یه پوئن مثبت. اصلا ساز هم نداشته باشن حتّی، فکر نمی کنم ناراحت شم. یعنی حتّی یه کلیپ دیدم با یه آهنگی نقّاشی های بچه های مهد کودکی رو میکس کرده بودن. واقعا لذّت بردم ازش. ولی الآن محض مثال، همین کلیپه این شرطی ک دوست داری رو داره توش دیگه، نداره؟ شاید ساز هایی باشن ک تو کلیپ استفاده نشده، ولی اونایی که تو کلیپن صداشون تو خود آهنگم هست وجدانا. یه درام سته با دو تا گیتار الکتریک دیگه.

دال شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 12:51

اون خطوط آخر رو الان دیدم.
می‌شه دربارهٔ تکنیک کنترل اسکرول برامون توضیح بدین؟! :))))

عجب بلا گرفته ای هستی تو آقا.
نع نمی شه. :))))

نامبرده شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 15:01

آره شاید منم همیشه تو ناخودآگاهم می خواستم با رعایت قاعده ی مصدر با to ، به اطرافیانم بفهمونم که باید دقیق بود و چیز های بیشتری برای دیدن وجود داره همیشه. بکشید تو عمق، سطحو بی خیال شید یکم. کشف این حقیقت درباره ی خودم، واقعا دیوونه م کرد :)))))))

+اون کامنت من واسه رعایت تشدید واسه این بودش که برسونم کسی مثه تو که تشدید رو رعایت میکنه،
با یه اشتباه نوشتن "حک" حمّال (:دی) نمی شه. :))

+تولدت مبارک شایان.

کامنت عالییییییی بود. واقعا واقعا عالیییییی بود. برم نگاش کنم دوباره بشوره ببره.

نه ولی کلا منظورم به کامنت شخص تو نبود. اون کامنت مذکور رو فکر کنم هنوز کامل پاسخ گویی ش نکردم حتّی و نرسیدم. کلا اینو زیاد بهم گفتن بچّه ها و کلّی گویی بود اشاره به شخص خاصّی نبود. ولی مثلا شاید باعث شده بود بیشتر کف ذهنم داشته باشمش و ربطش بدم با محتوایی ک دارم تولید می کنم.

دال شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 15:31

دقیقن بحثم همین کلیپه. اولش اصن گیتار الکتریک نداره، ولی نوازنده وانمود می‌کنه که داره ساز می‌زنه. گیتار بیس هم همچنین؛ اولش اصلن صدای گیتار بیس نیست. صدایی هم که بیت آهنگ می‌ده، صدای درام دیجیتالیه. از ساز آکوستیک اون صدا درنمیاد و تازه چیزی هم نوازنده مثلن داره می‌نوازه، فرق داره با چیزی که تو آهنگ هست.
نمی‌گم تو کلیپ همه سازایی که تو آهنگ استفاده شده‌ن باید باشه. نمی‌گم یا باید همه سازا باشن یا هیچی. کلیپ هر ایده‌ای می‌تونه باشه. حرفم سر اینه که نوازنده‌ها ادایی رو در نیارن که تو آهنگ نیست.

اولین چیزی که تو این آهنگ به نظرم اومد، مدل خوندن خواننده بود که به رپ شبیهه تا راک. بعدش هم صدای بیت دیجیتالی که به نظرم فضا رو خیلی از راکی که تو ذهن منه دور می‌کنه. بحثم سر خوب یا بد بودن موزیکشون نیست؛ اون یه چیز سلیقه‌ایه و اصن یه بحث دیگه‌ست.

راکی که تو ذهن منه صدای گیتار قوی‌تری داره، صدای درامش دیجیتال و شبیه بیت‌های رپ نیست و خواننده همه کارهٔ آهنگ نیست؛ سازا هستن که ملودی رو تعیین می‌کنن. همین وات‌اورایت‌تیکز(!) رو دقت کن، اگه صدای خواننده رو از روش برداریم، چیزی ازش نمی‌مونه جز یه بیت ساده و یه سری آکورد که فقط فضاسازی می‌کنن. تو گوگل، یکی از سبک‌هایی که برای همین گروه نوشته، Electropopئه که به نظرم بیشتر از همه بهش نزدیکه.

راک، وحشی بازی و عربده‌کشی و ساز خورد کردن نیست. پیشنهاد می‌کنم از Queen, Pink Floyd, Led Zeppelin, Aerosmith (به اضافه کلی گروه دیگه!) گوش کنی. امیدوارم رستگار بشی و نظرت عوض بشه. :))

ببخشید خیلی طولانی شد. بعضی وقتا زیاد حرف می‌زنم!

بعدشم چرا آقا؟ شایدم خانوم، ها؟! :دی

در طاقچه های مغزی اضافه و بایگانی شد.
مُهر...
امضا...
به انضمام سبد سبد تشکر.

به تاریخ بیستم تیر نود و هفت.
[وی مدیری بود که دائما جلسه داشت و گیر بهش ندید آخ که چقد شاخه و سرش شلوغه...!]

شهرزاد شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 15:48

عه! دال؟ اینجا چیکار می‌کنی؟ D: اوووفففف چه اطلاعات‌پراکنی‌ای هم کردی! :)))
کیلگ ببخشید از کامنت‌دونیت استفاده ابزاری کردم! :))))

نامبرّده شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 15:52

:))

دقت کردی اگه قسمت آخر کلیپ رو که توی بیابون مانندی هست رو نماد خاک بگیریم این بند از عناصر اربعه واسه ساختن کلیپ استفاده کرده؟

شن های ساحل شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 17:28

شایان تولد مبارک انشالله سلامت و شاد باشی وتولد 100 سالگیت جشن بگیریم:)....

شایان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 19:09 http://florentino.blogsky.com

@نامبرده.
ممنون...و خیلی مچکر!

شایان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 19:13 http://florentino.blogsky.com

@شن های ساحل

اول خیلی ممنون و مچکر بابت تبریک!!
و بعد...عاقا هشتاد سال دیگه هنوز وبلاگ هست؟...جالب فک کردن بهش
هشتاد سال دیگه هیچ کدوم ما دیگه وجود نداریم...پودر شدیم قطعا.. وارث صاحب این سرویس وبلاگ نویسیا هم یه فحش میده وبلامون حذف میکنه و یه فحش دیگع هم به جدش میده که چرا نزد تو کار بساز بفروش :)

عح برووو من هستم صد سال دیگه رو. چیزی نیس ک.
چوون که خونم اژدهایی ه تا زمانی ک خودم خودمو نکشم هستم در خدمت جهان آفرینش.
اژدهائیان موجوداتی باستانی هستند.
حالا شما آدمیان هم اگه خیلی دلتون می خواد هشتاد تا بعدو ببینید سعی کنید زور بزنید الکسیر، سنگ کیمیا یا داروی جاودانگی رو کشف کنید تا که به همراه هم هر روز غروب آفتاب را در بلاگ اسکای به نظاره بنشینیم.
عاقا ولی حال کردما، همین ک بعد از دو تا آمپول خوردن می آی اینجا تبریک تولد جواب می دی، یعنی ک major head shot. نصف تبریک تولدایی ک گرفتی پای منه. یادت باشه! :))))

شایان شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 20:20 http://florentino.blogsky.com

میخواستم کلا نگم تولدمه...تو گذاشتیش تو کاسه م برادر من!!!!
حالا نصف تبریکامم از وبت بگیرم...جای دوری میره؟
وب خودمه اصن. بده اون یوزر و رمز تا آزادش کنم وبلاگ از سلطه ت.اممممم کودتا رنگی کنیم؟
چه رنگ دوس داری؟


اون خارجکیه رو که گفتی نفهمیدم. محض اطمینان خودتی!!

شهرزاد شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 22:27

من کلیپو الان دیدم و آقا این رپ بود که!
من پیشنهادم به تو فقط یه چیزه! چون اصن نوشته هات و انرژیت منو یاد خواننده ش میندازه! Coldplay :)))

آسایش شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 23:53 http://2906.blogsky.com

عالی بود ... ینی فراتر از عالی

من آهنگ این کلیپ رو میخوام چجوری میتونم تهیه اش کنم ؟

و بعد اینکه صادقانه باید بگم پست طولانی بود نزدیک دو سومش رو نخوندم اگر راجع به دانلود آهنگش چیزی تو پست نوشتید لطف کنید بفرمایید که بخونمش شاید به نتیجه برسم :)

در ضمن نخوندن پست رو حمل بر بی ادبی نزارید در طول روز چون زیاد با نوشته و خوندن سر و کار دارم الان توان خوندن پست به این بلندی رو در خودم ندیدم...

فردا جواب می دم اینو، پیدا می کنم می ذارم. راستش الآن خسته ام. :)))

مرد پاییزی دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 23:54 http://unheardarias.blogsky.com/

مطمئنی پانک یا هیپ هاپ نیست ؟
اولش که شبیه راک نبود ... شایدم من راک مدل پینک فلویدی دوست دارم فقط

مرد پاییزی سه‌شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 00:00 http://unheardarias.blogsky.com/

و از اونجایی که من از رپ و هیپ هاپ و ... خوشم نمیاد بدجور توی ذوقم خورد ... چون انتظار یه آهنگ راک مانند با صدای گیتار برقی و یا حداقل پیانو داشتم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد