Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

بوی باد پاییز

می گه: از امروز هوا یه جور دیگه ای سرد شده نه کیلگ؟ 

می گم: آره، از کجا فهمیدی تو که هنوز نرفتی بیرون؟

جواب می ده: بوی باد. لباسات بوی باد پاییز رو می دادن وقتی اومدی تو.


شاعریه واسه خودش ها.


منم مثل شما، بیایین از این به بعد با هم سعی کنیم بفهمیم دنیا به چشم اونایی که باد پاییز رو بو می کشن چه شکلیه. هشدار: حرکت بسی شاخ و عاشقانه ست. واو. 


بوی باد می آید...

بوی باد می آید...

باد را بگویید:

اینجا یک نفر به انتظار رقص در آسمان،

هستیش را قمار کرد.

باد را بگویید:

اینجا یک نفر به رویای رهایی،

از شاخه دل برید.

باد را بگویید:

اینجا  یک نفر از سر شوق،

سبزی داد، زردی گرفت!

باد را بگویید بیاید...

باد را بگویید:

برگ های زرد گلخانه ای هم دل دارند.

باد را بگویید بیاید.

بوی باد می آید...

نظرات 6 + ارسال نظر
شایان سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 13:06

فروغ میخونی دوست شاعرم؟
.
.
در کوچه‌ها باد می‌آمد
این ابتدای ویرانیست آن روز هم که دست‌های تو ویران شد
باد می‌آمد
ستاره‌های عزیز
ستاره‌های مقوایی عزیز
وقتی در آسمان، دروغ وزیدن می‌گیرد
دیگر چگونه می‌شود به سوره‌های رسولان سر شکسته پناه
آورد؟
ما مثل مرده‌های هزاران هزار ساله به هم می‌رسیم و آنگاه
خورشید بر تباهی اجساد ما قضاوت خواهد کرد.
من سردم است
من سردم است و انگار هیچوقت گرم نخواهم شد
ای یار ای یگانه ترین یار «آن شراب مگر چند ساله بود؟»
نگاه کن که در اینجا
زمان چه وزنی دارد
و ماهیان چگونه گوشت‌های مرا می‌جوند
چرا مرا همیشه در ته دریا نگاه می‌داری؟

من سردم است و می‌دانم که از تمامی اوهام سرخ یک شقایق وحشی
ز چند قطره خون
چیزی بجا نخواهد ماند

به من بگی شاعر حق امثال فروغو خوردی. :)))) فروتنی هم نیستا، بذار هر وقت خودم باور کردم یه چیز به درد بخوری می نویسم اون وقت تو هم بگو شاعر. :)))) اون هش تگا رو می زنم اعتماد به سقف بکشه بالا.

راستش... بگم می خندی.
من هیچ وقت فروغ نخوندم. راهنمایی بودم کلید کردم روش نفهمیدم بی خیال شدم. دیدم به طرفدارای فروغ بر می خوره. حس می کنم اکثرا تیکه ی مغز لازم برای درک حرف هاش رو ندارم. پیچیده می نویسه. اصلا نمی فهمم چی می خواسته بگه. فقط علی کوچیکه ش برام ملموس بوده. تازه اونم یکم. وسطاش که می رسه اونم ارور می ده مغزم.

خلاصه یه فاز غریبی داره فروغ خانوم فرخزاد.
ولی خب، گویی اینی که نوشتی رو فهمیدم اینگار. تلخ بود چه.
آدم مور مورش می شه.
منم سردم است ای ستاره های مقوایی عزیز...
شاید وقتشه برم دوباره امتحان کنم شعراشو.

شن های ساحل سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 16:13

قشنگ بود:)

سپاس ها. :{
فقط مشخّص بود که منظورم اینه که تو گلخونه باد نمی پیچه و برگه خیلی خنگ بوده به خاطر باد زرد شده یا کم رنگ بود این هدفم؟
نمی دونم چدا فوبیا دارم هر چی می نویسم کسی نگیره، هی توضیح می دم هی توضیح می دم.

شن های ساحل سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 16:21

یاد یه اهنگ بی ربط افتادم نمی دونم چرا ولی گذاشتمش شاید خوشت اومد
http://radio0098.com/mp3s/artists/artist/album/?n=Milad+Derakhshani&sn=To+Khodavande+Mani&an=Esharate+Nazar

و باز هم سپاس،
دانلود می کنم به زودی ببینم چی واسم جایزه فرستادی.

شن های ساحل سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 17:50

راستش اولش میخواستم یه اهنگ دیگه بزارم دقیقا هم ریتم همین شعر تو بود منتهی بجای باد می آید برف می آید بود و وحشتناک غمگین بود دلم نیومد اهنگ دپرس بزارم:))))...
نه اتفاقا خیلی خوبه توضیح میدی معلوم که تصور خواننده با تصور ذهنی خودت فرق داره من از اون قسمت یک نفر از سر شوق سبزی داد و زردی گرفت خوشم اومد:)

آره پاییز به قدر کافی خودش آدمو مست می کنه، دیگه آهنگ دپرس کننده هم گوش بدم وووهوووو.

راستش از نظر خودم چه داغون. همینه که می گم شاعر به درد بخور از توم در نمی آد گم نام می میرم.
چون هیشکی نمی تونه بفهمه چی می خوام بگم. باید کلییییییی توضیح بدم که هم خودمو خسته می کنه هم مخاطبو. تازه تهش شاید شاید بگیره چی می خواستم بگم...! اکثرا هم که نمی گیره و کج برداشت می کنه.

الآن مثلا اینجا تو این متنی که تراویدم، اون یک نفر یه برگ سبز بود و فلان...

شن های ساحل سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 23:25

موضوع اینکه هر هرچی از دل باشه به دل میشین همین که احساست داخلش نشون میدی باعث میشه دید تورو به دنیا نشون بده حالا درک کردن عقلانی دیگه بزار به عهده خواننده ولی برای محبوبیت معمولا موقعیت یا عناصری استفاده می کنن که علاوه بر اینکه احساس خودشون بصورت خاص نشون داده باشن حس همزاد پنداری هم در دیگران بیدار کنن.و باور کن تو توی ایجاد حس همزاد پنداری کارت خوبه فقط باید تلاش کنی از احساسات خودت سردر بیاری:)

واقعا مثال نقض زیاد دارم ها واسه این عبارت سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند. واقعا خیلی وقت ها نمی نشیند. یعنی تو خودت رو می کشی که بنشیند ولی نچ نچ خبری نیست.
ولی حالا چون شوما می گی دل لامصب را خوش می کنیم بش.

*پدرم یک زمانی می گفت تو رئیس همه ی ننه من غریبم های جهانی کیلگ. :)))) همزاد پنداری رو رد کرده احتمالا.

نارنجی چهارشنبه 26 مهر 1396 ساعت 23:21

این سایت آی تی رسان رو من همیشه چک میکنم
امروز دیدم یه مطلبی درمورد برگردوندن عکس گذاشته
گفته بودی همه ی عکسات برنگشتن
گفتم آدرسش رو بذارم شاید به کارت بیاد
https://itresan.com/197290/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%b3%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%a7%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af/.html

هی خیلی مرسی، پیگیری می کنم ببینم چه جوریاست.
امیدوارم اینم مثل اون مورد قبلی که راهنمایی م کردی، کارم رو راه بندازه.
بازم خیلی دمت گرم و سپاس و این حرف ها.

پ.ن: آقا جدی مرسی. نه تا دیگه از عکسایی که می خواستم برگشتن. دیگه شدیدا داری مدیونم می کنی نمی دونم چه جور تشکّر کنم. بحث اینه که این مدل اپلیکیشن ها زیادند، منتها خیلی هاشون کار نمی کنند و این هایی که تو بهم معرفی کردی دقیقا کار می کنن.
فقط ای کاش ورژن بازگردانی فایل های موسیقی و پی دی اف و ویدئو هم داشت. افسوس.
بازم بازم بازم تشکّر. خیلی. هزار تا طلبت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد