Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

به سراغ من اگر می آیید...

پشت پسوردستانم.

در یک دوم موارد دارم می زنم تو سرم پسورد اکانت های خودم، داداشم، مامانم، بابام و گاهی دوستام رو به یاد بیارم.

پرینت اسکرین شاهکار جدیدم رو در چند سطر پایین تر مشاهده می فرمایید. به گوگل می گم پسورد ایمیل ایزوفاگوس رو  یادم رفته. می گه پسوردی که به ذهنت می آد رو  وارد کن تا ببینیم چی می شه. شانسی یکی از پسوردایی که وقتی خودم جوون تر بودم می ذاشتم رو اکانتام رو می زنم، بهم می گه عمو ما رو گرفتی؟ تو که حافظه ت سالمه، پسوردت همین الآنشم همینیه که می گی!


بحث اینه که نمی دونم واقعا فراموش کارم از از فراموش کردن فوبیا دارم. حالت دوم زجر کُشنده تره ولی. حافظه ت درست باشه ولی همه ش حس کاذب فراموشی داشته باشی.




جالبه مثلا می بینی شب خوابیدم دستم رو گذاشتم زیر سرم تو تاریکی به سقف زل زدم که یهو با خودم فکر می کنم آره مثلا اون سایته بود ده سال پیش روش کد می زدیم من هندلم چی بود روش؟ بعد که هندل رو یادم می آد می گم حالا پسوردش رو چی گذاشته بودم؟ ترکیب کدوم دو تا رمزم بود؟ دیوونه کننده س.

بهتون گفته بودم تو تشخیص دو دویی ها از هم مشکل دارم. دو دسته ای ها در واقع. و خب از اون جایی که هر سایت یه یورز داره یه پسورد و این منو بازم  به عدد مسخره ی دو می رسونه،  این سیستم باید عوض شه. راهشو نمی دونم! من که نرفتم کامپیوتر بخونم، وظیفه ی شما کامپیوتری های به درد نخوره.


نظرات 5 + ارسال نظر
شایان پنج‌شنبه 16 شهریور 1396 ساعت 02:42

پسورد سخته همیشه برام. یه گوشه پرت مینویسمشون همیشه ولی یادم میرن باز. ولی چون جبره میشه ازش استفاده کرد..مثلا من کد پستیمو پسورد گوشیم گذاشتم یه مدت تا حفظم شد

یک زمانی هم برای من شمارنده کانون قلم چی کوفتی...
یعنی هنوزم نمی دونم چرا همچین جفایی در حق خودم کردم که تا آخر عمرم یادم نره این عدد لعنتی ش رو.

شن های ساحل پنج‌شنبه 16 شهریور 1396 ساعت 05:01

خب برای پسورد های خودت می تونی یه نکته براشون در نظر بگیری که فقط خودت بدونی اونجوری تا ده یا بیست سال دیگه از این به بعد مشکل پیدا نمی کنی مثلا من پسوردم هام اشکال هندسی که روی کیبورد ترسیم می کنم و حفظشون می کنم پس پسوردهام از ده سال پبش یادم می اد چون از بعد از اون زمان برای پسوردهام الگو در نظر گرفتم مثلا الگوی تو می تونه دنباله های عددی باشه یا اعداد معروف عدد پی و اعداد دیگه: )

الآن خودم رو می کشم که شن های ساحل. :))))
منم پسورد هام الگوی هندسی دارن و فکر می کردم که فقط خودم خیلی شاخم که پسوردهام این شکلی اند. اووووه. :))))))
خیلی وقت ها مشکلم بیشتر خود یوزره، خیلی وقت ها هم بین پسورد های مختلف قاطی می کنم. یعنی این جوری نیست که یادم نیاد پسورد چیه... هم زمان با هم ده تا پسورد می آن تو ذهنم که متاسفانه نمی دونم کدومشون مال این یوزره.
بد دردیه خلاصه.

امیر چهارشنبه 29 شهریور 1396 ساعت 19:55

منم همین مشکلو داشتم واسه یادآوری پسورد

تا اینکه یه دفترچه خیلی کوچیک گرفتم و شروع کردم به نوشتن پسورد ایمیل ها و اکانت هام

هر اکانت جدیدی هم که میسازم اطلاعاتش میرن تو اون

هر اکانت قدیمی ای که پسوردش رو بر میگردونم هم پسورد جدیدش میره تو اون

الآن نسبت به گذشته راحت ترم
هرچند هنوز اطلاعات کل اکانت هامو وارد نکردم تو اون دفترچه و یکم طول میکشه تا به اون حد برسم
ولی همینشم خیلی خوبه

خوبه، ولی خطرناکه حسن. :)))
می افته دست داداش بزرگه ت دهنت رو صاف می کنه حسن.
حالا تو بدو خر بیار باقالی بار کن حسن.

امیر پنج‌شنبه 30 شهریور 1396 ساعت 11:12

خب هر چیزی رو که اونجا نمی نویسم که :))

مثلا رمز ورود پنل وبلاگمو هیچ جا نمی نویسم

داداشم هم انقدر پیله نیست که بره توی ایمیلای من ببینه چه خبره (همینجوریش دوسه تا از ایمیل هام روی همین کامپیوتر بازن ولی من احساس نا امنی نمیکنم چون کلا آدم اینجور فضولی ها نیست داداشم )

خب همونایی که نمی نویسی درسر ساز می شه در عوض. :))))
یادت می ره.
یعنی من که اینجوری بودم. یه مدّت یه سری پسورد هام رو می نوشتم رو کاغذ بعد که به خودم اومدم دیدم فوبیای فراموش کردن اونایی که رو کاغذ نیستن رو دارم. دیگه بی خیال شدم.

خداوندگار این ایزوفاگوس را بگیر، ازین داداش هایی که امیر می گوید عطا فرما. ورژن دو هزار و هفده. آمین و رب العالمین الهم صلی علی محمّد و آل محمّد فوت فوت.

امیر یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت 12:33



این چه حرفیه کیلگ
ایشالا صدها سال باشه ایزوفاگوستون
درمورد داداش کوچیکا اینجوری حرف نزنین ای داداش بزرگای بی احساس

نه خب قطعا منظورم این نبود که بمیره یا هرچی. خل بازی هاش رو دوست دارم. :))))
ورژنش رو هم آپگرید کنن قبوله از نظر من.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد