Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

به خاطر تمام مینی گیم ها و چت های دوران نوجوونی و سی دی های ۱۰۰۰ بازی در یک دیسک


ای ادوب فلش، تو را سپاس.

ای آغاز بی پایان، ای وجود بی کران، تو را سپاس.

ای والا مقام، ای فراتر از کلام، تو را سپاس.

ای که همچون باران بر کویر خشک اینترنت های دایال آپ می باریدی، سپاست می گویم. حال انکه تو فقط یک سال از من بزرگ تری ولی چنان استاد کاراته کاری با دان ششم، احترامت می گذارم.  تو را به اندازه ی تمام مهربانی هایت سپاس می گویم و به خاطر وفاداری تا پای مرگ به سی پلاس پلاس، سجده ات می گذارم. تو را به خاطر اولین پَر در ورژن بتای پاترمور که در سال 2011 نصیب بنده گرداندی، سپاس می گویم. آن روز از معدود روز هایی بود که از آن جا و آنکه که هستم، خوش حال بودم و امید داشتم در همه جا در همه حالت همه چیز ممکن است. به خاطر اولین دوستی های مجازی، اولین عشق، پیک های دبستان، مسابقه های ایفای نقش، چت های مستانه ی سه چهار نفره ی سپیده دم با زیزو و الفردو، جست و جو های طولانی برای یافت کردن بهترین کد های فلش بلاگفا  و اولین ویدیو های اینترنتی با سرعت بوق عزیزت می دارم. اخ که فقط خودت می دانی، شرط نصب مجدد ویندوز برای یک نوجوان در عصر بی ارتباطی، فقط تحویل گرفتن یک ادوب فلش تمیز مثل همانی که الان دارد، بود.

ای نجات بخش آدمیان از ظلمت تنهایی و بی خوابی و بی کاری، ای لودینگت امید زندگی و کرش کردنت مانع گمراهی، تو را سپاس می گویم.

این تو بودی که با دستان پر عطوفتت، گل های شور و هیجان و سرعت را در گلستان وجود می پروراندی، و شهد شیرین فراغت و رهایی را به کام تشنگان می ریختی.

پس تو را، ای ادوب فلش، به وسعت نامت سپاس می گویم. همان نامی که سه حرف بیشتر ندارد، اما کشیدن هر حرف و صدایش به وسعت خاطراتی بی همتاست.

کنون سرت را بر سینه ام بگذار و اسوده بخواب که چه روز ها را با هم شب نکردیم عزیزم. 

دنیای پس از تو، نخواهد فهمید ولی همواره چیزی کم خواهد داشت.

دوستت دارم،

یاد و نامت گرامی.



پ.ن. ادوب فلش پلیر امروز برای همیشه خواهد مرد. شما شاهد اخرین تقلا برای نفس زدن  فلش پلیر هستید. شرکت ادوبی اعلام نمود پس از پایان سال 2020 دیگر از افزونه ی فلش پلیر پشتیبانی نخواهد کرد و فعالیت فلش پلیر را متوقف خواهد ساخت.


نظرات 1 + ارسال نظر
morad جمعه 12 دی 1399 ساعت 01:37

باور کن از این احساسات زیبای نوستالژیکت نسبت به اعداد و ارقام تاریخ روزهای خاص و امروز نسبت به نرم افزار ادوب فلش پلیر لذت میبرم!!!
آخه تا حالا کدوم ایرانی حتی کدام خارجی اینقده نسبت به این نرم افزاری که داره به تاریخ میپیونده اینقده احساس قشنگ رقیقی داره که دست به قلم ( کیبورد ) شده و یک پست رو به این منظور اختصاص داده!!!
از قدیم گفتن شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند
کیگاراخان بازم از این همه احساسات بی غل و غش و رقیقت لذت میبرم و بهت تبریک میگم
باور کن دقیقن شبیه شازده کوچولو هستی
در ضمن ( نکته جالب ) شازده کوچولو یه جا نشسته روی دیوار داره با ماره حرف میزنه! این عکس که میبینم یاد تو می افتم ( چقد شبیه )
اما یه اعتراض هم بهت دارم حالا که قراره این فلش به تاریخ به پیونده خب بپر چندتا عکس پیدا کن و در وبلاگت بذار تا آیندگان بدونن منظورت چی بوده
نمیدونم چی باید بهت بگم آیا بهت بگم تسلیت عرض میکنم که این نرم افزار خوش رنگ و زیبا با اون رنگ قرمز به یاد موندنی داره برای همیشه میره!
اما نه تسلیت نمی گم اما بهت امیدواری میدم که هرچی این ابزارها کمتر بشه بخدا ما هم در نصب برنامه ها و در تعویض ویندوز راحتتریم. مگه یادت نیس زمانیکه ویندوز ایکس پی نصب میکردیم باید حتمن سی دی های کامپیوتر هم حاضر میکردیم اما از زمانیکه ویندوز 7 اومد دیگه از شر این سی دی ها راحت شدیم
پس بهت تبریک میگم خان

باور کن همین الان گروه های زیادی هستند دقیقا دارند مثل من سوگواری می کنند برای فلش پلیر! خیلی هم زیادند. توی اینستاگرام و ردیت که خیلی زیادند. بگردی پیدا می کنی. مخصوصا اکیپ های برنامه نویسا و گیمر ها و ... تو ایران هم هستند بابا مطمئنم. فقط همو پیدا نمی کنیم مخ هم دیگه رو بخوریم. :{
به خاطر اینکه امنیتش خیلی پایین بود و کامل با قابلیت های دیگه مثل html5 جایگزین شد جمعش کردند. درصد بازارش افت کرد داخل مرور گر ها به عبارتی.
من صرفا روی خاطراتش تاکید دارم وگرنه از پیشرفت تکنولوژی گله ای نیست. خیلییییی بازی فلش داشتم. باورت نمی شه. خیلیییی. و اولین بارهایی که با پدیده ی چت روم اشنا شدم، همه ی چت روم ها تحت فلش بودند. چه خاطراتی.

عکسشو بگذارم؟ عکس ایکنش رو؟ مگه ایندگان می خوان ایکون به اون نوستالژیکی را از خاطر ببرند؟ :)))) جوکش را گذاشتم.

اخ اخ اون سی دی های در دستمال کاغذی پیچیده شده کابوس منم بود. یا ایها المدثر! :))))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد