Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

خیلی باحال!! - ماجرای دیتا بریچ

از خواب که بیدار شدم،

شروع شد بهم پیام اومدن،

که بیااااا بدو بدو بدو بدو!!

پسوردت رو عوض کن!!

یک نفر غیر خودت پسوردت رو می دونه. :))) از ساعت چهار صبح!

و بدون هیچ توضیحی.

گوگل حتی نمی گذاشت وارد اکانتم بشم،

صرفا ازم می خواست هرچه سریع تر پسورد عوض کنم.

خلاصه بعد دقیقا ده سال، پسوردم رو عوض کردم.

تهش هم هیچ توضیحی نبود،

معمولا میشه فعالیت ها رو چک کرد که چی شده و فلان،

ولی این بار فقط یک پیام کلی بود که

:"A data breach on a site or app exposed your password "


و خیلی برام مرموز بود، تا حالا به عمرم همچین تجربه ای نداشتم. 

دلم بسیار سوخت که مجبور شدم پسوردم رو عوض کنم.


های!

 اوهوی ای اپلیکیشن بیکاری که نفوذ کردی به اطلاعات بنده!

تو پسوردم رو خوندی..  دیدیش!

بهم بگو...

حسشم کردی؟

خاطره اش رو هم دیدی؟

دیدی چه قدر برام درد داشت بعد این همه سال عوض کردنش؟

واقعا ده سال ازش گذشته. ده ساله من وقت و بی وقت با خاطراتم می جنگم.



 I have seen your heart and it's mine. I have seen your dreams, Ronald Weasley, and I have seen your fears...



+ تو پسوردم رو دیدی. 

تو یه تیکه از روحمو دیدی، که به غیر از من و گوگل هیشکی هیچی ازش نمی دونست.

هعی. 

نظرات 2 + ارسال نظر
morad سه‌شنبه 20 آبان 1399 ساعت 16:52

به نظرم کار خوبی کردی این پست مهم رو نوشتی تا ملت بفهمن که مواظب باشن و هر اپلیکیشن مشکوک و ناشناسی رو دانلود نکنند .... این روزها حتی سایت های ناشناس مربوظ به دانلود کتاب های pdf هم ورداشته یه اپ نوشته گذاشته داخل سایتش....
بسیاری از دوستان فکر میکنن چون اکانت های ایمیلشون دو مرحله ای باز میشه پس خیالشون تخته که اتفاقی نمیفته اما فکر نمیکنند که بابا این روش برای کشورهای متمدن جواب میده نه کشور ما که معلوم نیست که مخابراتمون دست کیه!
پس همه باید مواظب باشن و از همه مهمتر هر اپی رو استفاده نکنن

صحیح،
خاطره بود بیشتر البته.
نه بابا هیچ وقت خیالتون راحت نباشه.
امنیت بی معنا شده.

morad سه‌شنبه 20 آبان 1399 ساعت 16:54

در ضمن دوستان باید مواظب فیشینگ هم باشن من چند سال پیش گرفتار فیشینگ شدم و اکانت ایمیلم از دست دادم

اخ اخ من دق می کنم کسی ایمیلم را بگیره،
یعنی با تفنگ به سمت قلبم شلیک کن، ولی ایمیلم را از من نگیر!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد