Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

ادای مدیکالا؟

ها این مورد که بعضا دیدم زور می زنند اصطلاحات قلنبه سلنبه ی علوم پزشکی رو بچپونند تو کلامشون، پستشون، توییتشون، وبلاگشون و کلا هر جا چون ظاهرا حس شاخ بودن ایجاد می کنه توی فرد رو هیچ نپسندیدم.

والا من خودم به دوستام که هم رشته ایم می خواهم بگم، هنوز جرئتم نمی شه نشانه ی اختصاری به کار ببرم مثلا بگم یو تی آی به جای عفونت ادراری. کلا همیشه سعی می کنم ساده ترین و مفهوم ترین شکل را به کار ببرم. ولی دیدم ظاهرا مد شده اینکار و برای جذب مخاطب چنین ژانگولر هایی می زنند. که اتفاقا در بلند مدت بدتر باعث فراری دادن مخاطب واقعی می شه.


مثلا یک بار من داشتم به یکی که هم رشته ی خودم نبود می گفتم من امروز فیکس اورژانسم نمی تونم جم بخورم فلان کار رو انجام بدم. مادرم شنید چنان مجازا با پشت دست زد تو دهنم که خورد شدن دندون هام رو حس کردم. گفت این حرفا چیه ؟ فیکس اورژانسم یعنی چی؟ درست بگو نمی توانم ادا ها چیه.(حالا واقعا هم فیکس لعنتی اورژانس بودم ها تا شش عصر چه می دونستم دیده بودم بقیه استفاده می کنند گفتم ما هم استفاده کنیم...)

خلاصه که بزرگوار نکن، من تازه با انتلکچوعال و مینیمال و سفسطه و ... تون آشنا شدم. این اصطلاحات چپه چوپه ای که سعی می کنید به زور وارد زبان پارسی کنید رو کجای دلم بگذارم؟


واقعا که چی بشه؟ هر چی می کشیم از ظاهر سازی و تمایل به شاخ جلوه نمایی هستش.

صرفا اینکه کلامشون نا مفهموم می شه سود دیگه ای نداره.

بعدجالب اینکه  چپه چوپه هم استفاده می کنند! مدل روزی که خودمون تازه فیزیوپات شده بودیم به زبون ادم فضایی ها با اساتید ارتباط برقرار می کردیم. خلاصه از دید من که یک دانشجو هستم صرفا نیز خیلی خنده دار بود.

شاید دو سه نفر ندونند ولی یکهو وقتی یکی که می دونه می خوره به پستشون، اون قدری تو دلش مسخره می کنه که ابرو نمونه واسشون.


کلا این رو می دونم همیشه اونی که شفاف تر و ساده صحبت کرد، دانشش از همه بیشتر بود. این ثابت شده ست.

یه سهل ممتنع هست تو ادبیات و یه سعدی مثلا!

نظرات 2 + ارسال نظر
شایان شنبه 28 تیر 1399 ساعت 02:42 http://florentino.blogsky.com

من از اصطلاحات تخصصی رشته م فقط یه انما یاد گرفتم، استفاده کنم‌ مشکل داره؟

کاملا حلال (و عمدتا به جا!) است،
استعمال بفرمایید.
[استامپ] کوباندن مهر

نل_لا شنبه 28 تیر 1399 ساعت 13:44

یه بار یه دکتریو دیدم که برای مادر بیمارش با نقاشی مشکل بچه اش و عملشو توضیح میداد اونقدر قشنگ بود برام. با حرف زدن مادره نتونسته بود متوجه بشه براش نقاشی میکشید

دمش گرم واقعا.
کم هستند ولی هنوز هستند. به نظرم حوصله ی بسیاااار زیادی طلب می کنه این رفتار... خصوصا در ایران که فشار کار ده برابره و اگه بخواهی این جور انرژی بگذاری رسما متلاشی خواهی شد.

ما هم چند تا استاد جراحی داشتیم با نقاشی بهمون توضیح می دادند. یادش به خیر واقعا عاشقشون بودم. یه طور توضیحمان دادند تا اخر عمرم از یاد نمی برم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد