Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

هرس

امروز توی دو تا از اتوبان هایی که مسیرم بود، مامور های شهرداری رفته بودند بالای درخت ها و داشتند قیچی می کردند می ریختند پایین.

حتی یک جاهایی لاین سرعت رو بسته بودند که درخت های وسط بلوار رو قیچی کنند.

می دونم که این کار واسه خوبی خودشونه و داره بهشون لطف می شه و اگر نچینیمشون زیر برف له می شن. ولی دلم گرفت. نا خوداگاه با خودم می گفتم: "گیرم که می کشید، با رویش نا گزیر جوانه چه می کنید.......؟"


فرض کن اون همه تاج طلایی و آتشین رو قیچی می کردند می ریختند پایین تو کیسه زباله. حس کردم درخت ها ناراحتند. بیزارند که کی براشون تصمیم بگیره. شاید یک درخت بود که از عمد اون قدری محکم ریشه زده بود و شاخه هاش رو جوری رشد داده بود، که هیچ برفی نتونه خمش کنه. به چه حقی باید بیان برگ های دلبرش رو بچینند؟  شاید هم دردشان بیاد. فرض کن یک عمر منتظر برگ های طلایی باشی، بعد بیاند بچینند بگند نه تو نمی فهمی ما خوبتو می خواهیم ما می دونیم چی برات خوبه.  ن م دانم.

نظرات 4 + ارسال نظر
.. چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت 23:58

این حجم از توجه ای که جزییات ریز اطرافت داری ازار دهنده نیست برات؟

عه بیا تا بهت بگم جزئیات یعنی چی... :)))
این واقعا جزئیات بود؟
کور که نیستم. رفته با هیکل گنده سوار درخت بی نوای وسط بلوار شده خب همه می بینند دیگه!

Masoud پنج‌شنبه 7 آذر 1398 ساعت 00:07 http://masmd@blogsky

احساس کردی اذیت شدن؟

می شه این طور گفت.

... پنج‌شنبه 7 آذر 1398 ساعت 00:23

اره هست.تعداد کمی هستن که چنین اتفاقی ذهنشون رو درگیر کنه.

و خب جزییات یعنی چی؟بیا بگو=)

آره خب کلا آدما به مدل و رنگ کفش و لباس و کوچک ترین جزئیات مسخره و روتین و بی اهمیت هم دیگه دقت می کنند و مو رو از ماست می کشند بیرون ولی به همچین چیزی دقت نمی کنند چون از نظرشون بی اهمیته!

هر کس به یک سری جزئیات دقت می کنه بنا به این که چی برایش اهمیت داره، مثلا من واقعا حافظه ی تصویری ام ضعیفه و بین بچه ها به اون موجود کوره مشهورم که باید ده بار نشانم بدند تا یادم بمونه قیافه ها چه شکلی اند... ولی چنین چیزی برام رد خورد نداره چون برام مهمه.

از جزئیات بگم، لوستر ما ۲۵۷ گولو داره،
و داخل خوراکی ای که خوردم ۷ تا رنگ و هجده عدد چیز خوشمزه موجود بود،
و یک بار برای این که ثابت کنم صد دانه یاقوت درست نیست، نشستم دانه های داخل انار رو شمردم و خیلی بیشتر بود.
این ها... جزئیات مهم تری هستند.

شن های ساحل پنج‌شنبه 7 آذر 1398 ساعت 01:06

فقط برای موندن زیر برف که نیست هرس میکنن تا بتون بهتر رشد بکن وقتی شاخه های ریز و اضافه رو میزنی تنه درخت قوی تر میشه برای سال بعد بهتر رشد میکن و قد میکشه و برگ هاش سرحال تر هستن...
انسان هم همین احتیاج به هرس داریم برای همین میگن باید نه گفتن یاد گرفت اگه به هر چیزی که دوست داری بگی اره میشن شاخه های ریز که جلوی رشدت میگیرن باید هر سال عادت های بد هرس کرد. الویت بندی کرد و از 50 تا کار مورد علاقه ات فقط 3 تاش انجام داد وبقیه رو هرس کرد تا اون 3 تا بتونن رشد کنن و قوی بشن تا خودت قوی تر بشی

آره آره شن های ساحل، می دونم که برای رشد بیشتر و قد کشیدن و فلان و این ها. همه اش رو می دانم.
ولی این دردناک نیست که از همه ی درخت ها یک انتظار می ره؟ یا بهتر بیان کنم، همه را در همان مسیری که دلمون می خواد هدایت می کنیم؟ که قد بلند و پر برگ و بار شدن رو کردیم ارزش یک درخت و متناسب با همین همه شان رو از بیخ هرس می کنیم.
این که سر نوشت همه شون یک شکله و محکوم اند که هرس بشند، دردناک بود برام.

ولی این کاری که گفتی خیلی سخته. من که هیچ وقت یاد نگرفتم. قشنگ همیشه هر پنجاه تا رو با هم می برم جلو. و حس بهتری از مسیرم می گیرم. نتیجه ولی مطابق همون که فرمودی اکثرا گند می خوره. احتمال گند خوردنش بالاست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد