Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

و قدردانم برای

تست MBTI 

که هر جا کم آوردم و تنها بودم احساس ویرد بودن کردم...

که هر جا احساس آشغال به تمام معنا بودن کردم....

که هر جا حس کردم یه تیکه کاغذ مچاله شده ام که هر کی رد می شه لقد می زنه...

که هر جا احساس عدم تعلق کردم...

که هر جا اون قدر غریب کش شدم که فقط خودم می تونستم خودمو بغل کنم ...

 کمکم کرد جا نزنم و ادامه بدم، با همه ی خالی بودن ته دلم.


کمکم کرد سینه م را سپر کنم جلو و بگم:

"همه ش به خاطر اینه که من یه INTJ ام و آی ان تی جی ها کم یاب تریمند. کم یاب تر از اون که بتونند توسط بقیه ی پونزده تا شخصیت ام بی تی آی درک بشند. مثل یه لجندری کارت داخل یه دک کلش رویال."

و بعد از اون،

ته دلم گرم شد

و همیشه فقط ادامه دادم

و به این فکر کردم که تنها نیستم.

به این فکر کردم ....

که حتما یه نقطه هایی از دنیا وجود داره،

که اونجا ها زندگی منم پر معناست. که منم داخل جامعه معنا دارم.


چون کل دنیا می تونند برن به درک!

من یه آی ان تی جی ام،

و قرار نیست هیشکی هیچ چی بفهمه. 


معلومه... عمرا کارتای کامن چیزی از لجندری بفهمن.

بخوان هم نمی تونند. دم و دستگاشو ندارن.


امروز از صحبت های یکی از اساتید، و بعد تعمق شدید... یه نکته ی مهیبی رو فهمیدم.

که من اگه تو ایران به دنیا نمی اومدم، 

خیلی چیزا فرق می کرد.

نه صرفا از نظر بعد فیزیک ماجرا و اینکه ایران به کل کشور آشغالیه.

می دونی کیلگ روان من از جمله روان هایی بود که قربانی ایران شد. قربانی دین. فرهنگ. مذهب. 

و جمع نمی شه چون اصلش کودکی بود که اینجا شکل گرفت و تموم شد.

دلم برای خودم سوخت.

اینقدر سوخت که سر کلاس بغضم گرفت.

استادمون داشت توضیح می داد که اولین بار که دقت کرده باورش نمی شده که فقط تو ایران چنین چیزی در ناخودآگاه آدما باشه و بعد که مقایسه کرده فهمیده بله... به خاطره ایرانی بودنشونه.


سخته.

سخته بیماری ت رو بندازند جلو چشمت و بهت بگن تو اگه تو این کشور به دنیا نمی اومدی این مشکل رو عمرا پیدا نمی کردی.

حس کردم...

زندگی م..

خیلی وقته که

تمام شده.


من می تونستم یه آدم باشم... 

یه آدم خیلی سالم... سوپر سالم...

و شاد...

تو هر جایی غیر از ایران.

می دونی چیه؟ خدا رو واقعا نمی بخشم.

واقعا. اگه وجود داره.. سر این یه مورد نمی بخشمش.



نظرات 5 + ارسال نظر
Elsa یکشنبه 28 مهر 1398 ساعت 22:33

کیلگ دلم تنگ شدههه :(
امتحان دارم خل شدم.
اومدم نشستم چنتا از پست هایت رو خوندم.
این تست هم همین الان رفتم انجام دادم و برای من اصلا درست در نیومد نمیدونم چرا:/
حس میکنم افسرده شدم اصلا

از جانب من که فکر نمی کنم جای خل طوری و افسرده طوری بیشتری باقی مانده باشه با توجه به پست ها. :دی
حس می کنم یه اسفنج تخته پاک کنی ام بچلونیم افسردگی شره می کنه پایین
حالا انگار من نمی دونم همه مون وقتی امتحان داریم خل می شیم
برا من که فعلا رو اتوپایلوته آخر این هفته چهار شنبه یا پنج شنبه امتحانه حتی روزشم مطمئن نیستم هنوز :دال
یعنی اصلا نگرانی ش رو هم به خودم نمی دم که به کسی بر نخوره
مطالعه صفر
هرچی بلدم از نمونه سوال و حالا حضورم داخل خود بیمارستان هاست

خلاصه اینکه وضع همه همینه ای ساربان

این تست ام بی تی آی فکر کنم معتبر ترین تست شخصیت جهان باشه و خب بر اساسش خیلی چیزا در می آرند
دو تا دوست دارم کلا زندگی شون رو صرف برررسی این تست کردن
می بیننت می گن مثلا تو یه ای ان اف پی هستی بعد تست می دی درست در می آد در این حد تو کارن!
خلاصه باید با حوصله جواب بدی چون وقت گیره تست و حوصله نداشته باشی رد کنی احتمال داره جا به جا در بیاد
با خودت صادق هم باید باشی که سخته یکم
دیگه معنای انگلیسی ش هم مهمه که فکر نکنم از اون نظر مشکلی داشته باشی السا ترجمه خوبشو پیدا کن

دلتنگی هم چی بگم
فکر می کنم حسیه که تحملش واقعا سخته
برای خود من خیلی سخته

یاقوت دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 13:52

واو .. خیلی خوبه که حالا تو ایران که گفتی نه ولی من حاضر بودم شخصیت تو رو داشتم نه یه ispf داغون باسم

هی! سلاااام! خوبی؟
دلمان تنگ رفته بود یاقوت.
آقا ایمیل بده گمت نکنیم. چند وقت پیش یادت افتاده بودم کم پیدا بودی. دیدم خیلی بده که باهات راه ارتبلطی نداریم.
درباره ی خود کامنتت هم به زودی دیدگاهمو اضافه می کنم.

یاقوت دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 14:12

isfp درسته .. گیری افتادم و افتادین با این اشتباهام

یاقوت دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 18:38

امروز و رو دور سوتیم .. کامنتم که باز ایراد داره .. می خواستم بگم شخصیتinintjدرسته تو ایران خوب نیست ولی من حاضرم این شخصیتتو داشته باشم حتی تو ایران .. دمپایتو پرتاب کنی برام رواست ..
پانزده تیپ شخصیت دیگه م رم که له کردی intj

یاقوت سه‌شنبه 30 مهر 1398 ساعت 15:11

علیک سلام .. ممنون .. اونم ایمیل .. مام دلمون تنگ میشه خصوصا وقتی قرار شد وبتو تو اون تاریخ منقضیش کنی و خیلی بعدش نیومدی ..
منتظرم بیای دلداری بدی بگی زیادم تیپ شخصیت بدی نیست و از اینا الکی دیگه .. خب این تست شخصیت شناسی و من قبلا داده بودم ولی با این پست یادم افتاد رفتم دوباره ویژگی هامو خوندم وباز حالم گرفته شد مال ای آن تی جی رم خوندم بسی حالمان از تیپ شخصیت خودمان بیشترتر بهم خورد .. گل و لای بگیرن این تیپو .. آقا گفته بود برو پیت و دیوید بکهامم ای اس اف اپی هستن اونام داعونن پس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد