Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

لگ

وای اینم بگم بخندیم.

چند روز پیش داشتم با مادرم صحبت می کردم و اینا، داشت گلایه می کرد از گوشی اش و اینکه یک مشکلی پیدا کرده بود یادم نیست چی بود.

و مثلا من براش تشخیص گذاشته بودم که فعلا کج دار مریض برو جلو باهاش تا ببینیم چی می شه.


یکهو در اومد که :"آخه الآن خیلی لگ داره گوشیم!"


آقا اینو گفت منو می گی چشمام چهار تا شد خشک شدم.

حواسم تا قبل اون خیلی بهش نبود میگفتم باز تو یه چیزی گیر کرده خودش کم کم یاد می گیره...

خندمو به زور خوردم،

گفتم جااااااان؟ چی گفتی؟ چی داره گوشیت؟


زل زد با اعتماد به نفس تو چشمام، انگار که جنگ باشه...

که یعنی تو این یه مورد نمی تونی بجنگی با من و با اعتماد به نفس بی مثالی گفت:

"لگ... داره!"

و بعد از این خنده ایول طوری ها زد که داشتم می مردم بنده براشون!


دیدم نه جدی جدی بلده چی داره می گه، 

گفتم مادر جان از کجا یاد گرفتی اینو؟ این اصطلاح رایجی نیست.

نخودی خندید گفت از خودت یاد گرفتم دیگه از همین اصطلاحاتیه که به کار می بری.

توجیهش کردم که این اصطلاح زیادم رایج و امروزی نیست و اشتباه نزنه چون نیازی نیست برای اینکه از نسل جوان عقب نباشه به کارش ببره و اینکه خود نسل جوان و های تک هم زیاد بلدش نیستن و وقت و سرمایه اش را بگذاره روی اصطلاحات دیگه که کاربرد زیاد تری دارند.


حاجی پشمام ریخت اینقدر خوب و به جا و با اعتماد به نفس به کار برد.

یعنی خب هنوز نتونستم فرق ایمیل و سایت رو یادش بدم، 

بعد یهو همچین جهش ناگهانی صعودی ای! آدمیزاد قلبش می گیره خب.

اصطلاحات کامپیوتری استفاده می کنه.

بعد مگه من چه قدر به کار بردم لگ رو؟ باور کن همیشه تو ذهنم می گم اصلا نمی دونم از کجا بین حرف های من شنیده. خیلی شنیده باشه ماکسیمم دو یا سه بار!

واقعا یادگیری ای انجام داده که به من می گفتی مثلا در صد سال آینده مادرت چنین اصطلاحی رو به کار می بره می گفتم بیا برو حاجی سن من از شوخی گذشته قلبم باتری خوره.


بعد یه طوری هم می گه انگار سال هااااااست استفاده می کنه و این کاره ست. 

مثه بچه امروزی ها حرف می زنه. :)))))

انگار یه بچه ی نوجوون  شیطون نسل دیجیتاله که ایکس باکس سی صد و شصتش وسط فوتبال کرش پیدا کرده و الآن اعصابش خورده!


راستی یادم بندازید بعدا خاطره ی "فایل کرک" رو براتون تعریف کنم در همین زمینه.. سوتی خودم بود. 


ولی آره بچا. آرزو می کنم هیچ وقت لگ نبینید. یعنی از زمانی که یادم می آد از لگ متنفر بودم، همیشه هم همه ی دستگاهام از بیخ لگ داشت.

همین لگا من رو صبور کرده! چی فک کردی.


+ بخش آموزشی وبلاگ:

لگ چیست؟ 

اصطلاحی دیجیتال و تیتیشانه برای وقتی حرکت داخل صفحه نمایش دستگاهتان کند می شود.

تو ویندوز قدیمیا کامپیوتر هنگ می کرد ده دور اون باکس ارور وسط رو می چرخوندیم مثل باکتری تکثیرمی شد؟ همان حالت دقیقا.

اراده می کنید موس بیاد، ده ساعت بعد می اید جایی که می خواستید؟ بازم همون.

نظرات 1 + ارسال نظر
shayan جمعه 26 مهر 1398 ساعت 10:29 http://florentino.blogsky.com

من اولین بار بود "لگ" را می شنیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد