Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

چه عزیزی که نکردی با من!

چند تا تون این شعر خارکش پیر رو  شنیدید؟

ما در کتاب دوم راهنمایی داشتیم.

حالا ایزوفاگوس شده هم سن اون دوران من حتی یک سال بزرگ تر، و هنوز که هنوزه، تسلط من به طرز فک اندازنده ای بیشتره. هاه.

شعر رو هیچ یادم نرفته و فقط بعضی بیت ها رو نیاز دارم کلمه ی اول رو بهم بگن. بسیار خوشحالم که یادم نرفته.


خودش هنگ کرده اعصابش خورد شده، بهم می گه قبول نیست، شما تو مدرسه تون مجبور بودید حفظ کنید معلم هاتون خوب بوده، گفتم نه بابا من خودم حفظ می شدم شعر ها رو، معلم ادبیاتمون هم تو لیوان چایی ش غرق بود و تمام اون سال سرما خورده بود.

باید می رفتم ادبیات. حتی به نظرم باید یه جوری الآن ورود کنم به حیطه ی ادبیات.

واقعا شعر کلاسیک که می خونم خل خوبی می شم.


این شعر خارکش پیر... عشق من بود. دیوونه ی جوابای تو دهن زننده ی اون خارکشه بودم. دیوونه ی جوانی اون نوجوان به جوانی مغرور بودم حتی.

حالا ما داریم به این احساسات شاعرانه مون فکر می کنیم، این وسط رسیدن به اونجاش و چنین مکالمه ای:


 - بخون ایزوفاگوس: چه عزیزی! که نکردی با من!

- بله مادر. چه عزیزی! که نکردی با من!


هی هرچی بهشون می گم بچه ها یکم مودب باشید،

بیت رو درست بخونید. زشته، عیبه. نمی فهمند.


باز بر می گردن بلنننند بلنننند تو خونه می گن "چه عزیزی! که نکردی با من!" :))))))

و خودشون هم که درک ادبیاتی در حد منفی، فقط منم که می فهمم دارند واقعا چی می گن. 


آره خب، خیلی خیلی عزیزی که نکردی با من.. راست می گن اینا.

از اولشم باید این طور می خوندیم. معلم ادبیاتمون چرت می گفت. بی خود خودشو پاره کرد سر کلاس اون روزی که اینو درس داد. مدل درستش همین بوده احتمالا.


می دونم دیگه کاملا خل شدم تو این شلوغی، ولی شدیدا تصمیم گرفتم جامی بخونم. جامی. خوبه. خیلی خوبه. :))))


.:. زنده در بحر شهود آسودند،

غرقه بودند در آن تا بودند. .:.


نظرات 1 + ارسال نظر
دال جمعه 12 بهمن 1397 ساعت 22:22

آقا
من دارم نمی‌فهمم چی می‌گی! :))

ای بابا.
واقعا.
یا
شوخیا. :)))))

اگر شوخی بود که باید بگم خیلی مفتخرم که زارت منتظر همچین چشمه ای بودید تا بیایید کامنت بگذارید و خجلمان کنید. جان خودم این را من بلد نبودم. معلم مجبورم کرد یاد بگیرم.

اگر هم واقعی بود که...
عارضم این بیت رو دو مدل می شود خواند.
توی پنج ثانیه خوانش ها رو ویس بفرستم همه تون متوجه می شید ها،
ولی چون من خیلی خجالتی هستم (!) و از طرفی حس می کنم شاید یه درصد کسی متوجه بداعت های این حقیر در تفسیر معانی شعر کلاسیک نشده باشه و از جهتی نمی شه منتظر بشم که نتیجه ی واقعا یا شوخیا رو بفهمم و یا همین الآن جواب می دم یا کامنت ول می شه به امان خدا، پس الآن افتخار می دم تایپ می کنم.

آقا، جامی می فرماد که:
کنم از جیب نظر تا دامن / چه عزیزی که نکردی با من
با معنای: زمانی که به سر تا پایم نگاه می کنم،
پی می برم که چه قدر در حق من لطف و محبت کرده ای.
به خداوندگار می فرمایند.

سوال کنکور هست که عبارت "عزیزی" از نظر نحوی و دستوری چه موجودی است؟ آیا می توان گفت عزیزی = عزیز هستی. آیا "ی" در معنای شناسه ی فعل است؟

پاسخ می آید که خیر.
چون اگر آن شکلی خوانش کنیم، اهل دل ها بقیه ی جمله را بی ادبانه تفسیر می کنند. "چه عزیز هستی که نکردی با من؟!"
بله، به یک ریپیست جانی مثل خفاش شب می توان گفت، منتها معلم ما خیلی اصرار داشت که دیگر به خداوندگار نگویید لطفا عزیزانم.

و باید در معنای اسمی خواند چون عزیزی یک کلمه ی واحد است. به همان معنای عزت و لطف و محبت.
NOUN!
EVERY BODY REPEAT AFTER ME...!

ازین تفاسیر که بگذریم،
شما قطعا عزیزی استاااد. ؛)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد