Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

اعتراف

خب حالا تو هر جمع دیگه ای بودم نمی گفتم و مثل همیشه چنان خودم رو با غبغبم  پُف می دادم انگار که رئیس عملیات هسته ای  ای چیزی هستم و هیشکی جرئت جیک زدن نداشته باشه جلوم،

ولی بذار یکم راستگو باشیم اینجا،

بیایید تا بهتون بگم هیچ وقت تو کل این بیست و یک سال، 

"سِنِگال" رو  "سِنِگال" نخوندم!

نمی دونم چی می خوندم قبلا،

"سَنگال" خوندم...

"سِنگال" هم خوندم...

کسی چه می دونه شاید "سُنگال" هم خونده باشم...

ولی "سِنِگال" هیچ وقت نخونده بودم.

مجازید که بپاشید...!


بعد اینش جالبه،  که من می گم نمی فهمم گاها این اعتماد به نفسو از کجام می آرم دقیقا،

اوّلین نفری که امسال جلوم گفت "سِنِگال"...

هی لب و لوچه م رو گاز گرفتم... 

هی به خودم گفتم، "مسلمون نباید بخندی، نباید مسخره کنی خب تا حالا نشنیده عب نداره!"

تا مرز کبودی پیش رفتم،

بعد می خواستم به شیوه ی اما حسن و حسین که به اون مرده وضو گرفتن یاد دادن،

برم بهش یاد بدم که داداش پیش من گفتی عب نداره، 

خودی هستم و این راز ها بینمون می مونه، 

خیالت تخت،

ولی ازین به بعد جلو بقیه بگو "سَنگال!"...


بگذریم،

ولی شما هم یاد بگیرید عزیزانم...

"سَنگال"!

برای خودتون می گم...

فردا پس فردا می رید تو مدارج علمی بالا،

جلو ی جمع اشتباه تلفظ می کنید،

ودیگه تا عمر شریف دارید روتون نمی شه تو چشمای اون جمع تحت عنوان دکتر مهندس نگاه کنید.

من به خاطر خودتون گفتم!


.:. اولین اخراج و کارت قرمز هم نصیب کلمبیا شد. تو دقیقه ی سه. سوباسا اینا اولین بازی شون رو دو یک بردن. هورا!


.:. بچه ها مادرم الآن یه تعریف کرد ازم سرحال اومدم. :)))) داشتن دور هم به این فکر می کردن که اگه هرکس یه حیوون باشه اون وقت من مثل چی ام؟ یعنی در همین حد خانواده ی خلّاق! می شینن سوال های جذاب طرح می کنن تا جواب بدن حوصله شون سر نره.  ایزوفاگوس گفت قبول داری کیلگ مثل یه گرگهههه؟! بعد مادرم گفت نگو گرگ کجا بود کیلگ این قدر رقیق القلبه دقیقا مثل همون جوجه س و زورش به هیچ حیوون دیگه نمی رسه و کنار همه می ره و نگاشون می کنه فقط، حتّی همون گرگ رو هم می ره کنارش واسش احساس خرج می کنه می گه نازی گرررگ :()، پشت بندش یکم فکر کرد گفت کیلگ خیلی نجیبه و ازنظر نجابت مثل اسبه اصلا، مجبورش هم کنی با کسی دهن به دهن نمی شه. پشت سرشون شاید چیزی بگه، ولی فحشش هم بدی با خاک یکسانش هم کنی جلو هیشکی در نمی آد خیلی مراعات همه رو می کنه! 

آره خداوکیلی فکر نمی کردم زمینه ی ذهنی ش این قدر نسبت به من مثبت باشه، الآن موندم خوشال باشم یا برم پیشش اعتراف کنم ببخشید من زیاد این شکلی نیستم آب نمی بینم وگرنه کرال که هیچ برات پروانه ی دویست متر می زنم بیا و بببین! حالا احتمالا نمی دونه بخوام هم نمی تونم تو روی کسی دعوا کنم، ولی تعریف خوبی کرد انرژی ها دریافت شد. :-" 

اسب گرگ جوجه ای تقدیم می کند!


.:. حالا الآن بهش می گیم مامان مارادونا رو می شناسی؟ می گه آره، همون که می دوعه؟ :-" بهش می گیم آها آفرین خب دیگه چی ازش بلدی؟ می گه همون دوی ماراتونه دیگه! :-" بعد می بینه داریم مسخره ش می کنیم، می گه خب باشه داشتم امتحانتون می کردم، از اولش می دونستم همونیه که رقاص بود!!


.:. کوت آف د دی - رونالدو:

" ایران تنها تیمی از جام جهانی ست که حتّی اگر فاتح جام هم بشود، هیچ کس دوست ندارد جای مردمش باشد!"


من الآن اینو شنیدم حس لحظه ای م اینه که، دلم می خواد برم سرمو فرو کنم تو کاسه ی توالت این قدر که ذهنیتشون خرابه نسبت به ما! راستم هست. حیف ایرانم.

نظرات 5 + ارسال نظر
سمیه سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 21:25 http://dreams22.blogsky.com

ما هم نمیخوایم کسی جامون باشه... چه آدم بیخودیه

والا من خودمم دوست ندارم جا خودمون باشم. :)))
حرف راست رو از رونالدو هم بشنوی نباید داغ کنی،
من الآن نمی فهمم چه همه رو جو گرفته اون زیر ناراحت شدن از حرفش... بهشون بر خورده؟!

آقا کاملا تحلیلی بود حرفش. :-"

من اعلام آمادگی می کنم،
هر کی می خواد جای من ایرانی باشه،
فردا صبح بیاد تعویض شناسنامه، پاسپورت و کارت ملّی کنیم.
ترجیحا کشورشون بور زیاد داشته باشه توش،
اکازیون. معاوضه با شیک ترین کشتارگاه جهان. آیا از زندگی یکنواخت اروپایی خود خسته شده اید؟ ما هیجان و ترس و دلهره را بار دیگر به زبان شما خواهیم چشاند...! بشتابید.

شن های ساحل سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 21:33

:))))))تفریحات سالم خانواده خیلی خوب بود
ما هم از این تفریحات داشتیم قدیما به من میگفتن مثل گربه هستی از بس گرما دوست بودم زمستون ها همش کنار آتیش می نشستم

وای این تلفظ نگو نگو خودم گیرم شدید من الان توی تلفظ صحیح " گیر کردم چی بهش میگن توی انگلیسی؟ آموزش یه بنده خدای هندی دارم نگاه میکنم تلفظ غلیظ ترکیب انگلیسی هندی داره نابود شدم موهام دارم میکنم. اصلا این هگزا دسا چیه؟درست دارم میگم نوشته میشه hex ....هی وای من

گرما در سرما خوبه خب، کیه ک بدش بیاد. مثلا سرد باشه بری لش کنی جلو شومینه پاهات رو بچسبونی. :-" یا حتّی همین قدیمی های خودمون عشق می کردن با کرسی،
ولی نکته ی دیگه اینه کلا گربه ها از آب هم متنفرند و فوبیای آب دارن.

من نفهمیدم مشکلت تلفّظ چه واژه ایه که اگه اطّلاعاتی هم دارم شیر کنم باهات، متوجه نشدم کدوم کلمه.
ولی این هگزا دسیمال رو سرچ زدم، عجب چیز باحالی بود مبنای شونزدهه گویا! خیلی حس می کنم قدیم ها هم ازش خونده بودم، و حس خوبی داشت دوره کردنشون!

+ یه بازی هگزم داریم. اونم خیلی خوب بود.
کلا دغدغه هات هیجان انگیز بود.

t سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 22:27

از وقتی چشم باز کردم و جلو مسی دیدمش ازش متنفر شدم. ینی کسی نیست ندونه من چقد از رونالدو متنفرم. ولی بدجوری له شدم با این حرفش. پاشیدم از هم اصن!
ولی خوبه ک میدونه ما تو چ گه دونی زندگی میکنیم!
و بده ک نمیدونه ما باید ادمای خیلی بزرگ و سگ جونی باشیم ک منقرض نشدیم.

شن های ساحل سه‌شنبه 29 خرداد 1397 ساعت 23:06

نه من از اب خوشم می اد: )))
هرچی از هگزا دسیمال می دونی بگو لطفا؟ برای فهمیدنش خیلی مشکل دارم توی صفحه های فارسی 4 خط نوشته توی توضیحات انگلیسی 6 صفحه.
و برای اون حرف منظورم اینکه(") که یه جا نوشته بهش میگن کوسچن مارک یه جای دیگه میگن پرایم ولی می دونم توی ویدیویی که دیدم هیچکدوم نبود نمی دونم چی بهش میگن؟

بذار بعد بازی می آم برات می نویسم ببینم اصلا همونیه که من فهمیدم یا نه!

خب اومدم، ببین اینی که تو اینترنت خوندم یه روشه واسه تبدیل مبنای دو به مبنای شونزده. خیلی هم تبدیلش راحته و اصلا نترس. چهار تا چهار تا عددو جدا می کنه، و بعد می ره از تو جدول هگزا دسیمال عدد یا حرفش رو جایگزین می کنه.
اینجا جدولش هست
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87_%DB%B1%DB%B6
و مثلا تو جدول رو نگاه کن، چهار ضربدر چهار رو نوشته ۱۰. چرا؟ چون این جدول تو مبنای شونزده نوشته شده. و ۱۰ یعنی یدونه (شونزده به توان یک) به علاوه ی هیچی (شونزده به توان صفر). ولی مثلا نگاه کنی دو پنج تا رو نوشته A تا که یعنی تو مبنای شونزده خب ما سختمونه یه جایگاه رو با یه عدد دو رقمی معنا بدیم، یعنی نیاز داریم از عدد ده استفاده کنیم تو مبنای شونزده ولی عددش دو رقمیه و امکان داره با بقیه ی عدد های مبنا قاطی شه برای همین می گیم آقا قرار داد، ده رو تو مبنای شونزده بنویسید A.
و آره دیگه اینجوری عدد رو از مبنای دو می برن تو شونزده.
حالا من حس می کنم خیلی افتضاح توضیح دادم، اگه بهم بگی مشکل چیه سعی می کنم درست درمون تر توضیح بدم. فکر می کنم تو این یه مورد اون قدر بلد باشم که بتونم کمکت کنم.
مثلا اینکه چرا چهار تا چهار تا جدا می کنیم هم خودش فلسفه داره که اگه خواستی برات می نویسم الآن نمی دونم مربوطه یا نه.


بعد عرض شود که در مورد ایشون (") والا ما نه بهش می گفتیم پرایم نه بهش می گفتیم کوسچن مارک یا کوتیشن مارک(این بیشتر قابل درکه برام).
ما به این می گفتیم دوپریم. یا حالا با کلاس تر، دوپرایم.

+ راستی یوتیوب رو قرار بود یادم بدیییی. فکر کنم ندیدی چیزی که نوشتم رو! من می خوام لایو دیدن رو یاد بگیرم رو یوتیوب. از کجا و چگونه؟

شن های ساحل شنبه 2 تیر 1397 ساعت 20:37

اول میخواستم بگم خیلی خیلی دستت دردنکنه ولی متن این نوشتت که خوندم فقط توی ذهنم اومد که وای چقدر باهوشی جدی میگم خیلی باهوشی .دقیقا همون قسمتی که توی فهمش مشکل داشتم توضیح دادی دمت گرم ببین من از هگزادسیمال فقط اینو فهمیده بودم که دودویی زبان ماشین و ده دهی زبان ما و هگزادسیمال یه جور زبان هر دو طرف برای همین با این راحت تر می تونن با هم ارتباط برقرار کنن منظورم خود زبان نیستا بیشتر مفهموم پایه هست مثل حروف کلمات که زبان تشکیل میدن.برای دو پرایم هم ممنون توجیح شدم.الان که به مفهوم دایویژن و مدولوس رسیدم خیلی جالب بود ماشین خیلی خنگه خخخخ.
اوه اره یادم رفت ببخشید
خب اپلیکیشن یوتیوب باز می کنی اون پایینش یه قسمت داره دومی نوشته trending میزنی روی ترندینگ حالا بالای صفحه نوشته live بعد لایو باز میشه بعد اونجا گشتم دنبال ورد کاپ ولی سرچ نزدم دیدم بین کانال های پخش زنده یکی نوشته تی آر که می دونستم یکی از کانال های روسیه هست مثل زد دی اف zdf آلمان که یه کانال معروف هست tr راشا هم معروفه داخلش شدم پخش داشت. بجز اون الان دوباره نگاه کردم خود فیفا هم پخش زنده داره الان


https://www.youtube.com/user/FIFATV

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد