Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

برو بمیر بیپ تونز خر

بعد قرنی که خودم داوطلبانه دنبال هیچ فایل صوتی ای سرچ نزده بودم، الآن رفتم یه دکلمه با صدای احمد شاملو رو دانلود کنم.

هدایت شدم به یه سایتی به نام بیپ تونز.

اپلیکیشنش هم هست مثکه.


می دونی چی نوشته تو بیو ی صفحه ی اوّلش  کیلگ؟


"علاوه بر لذّت بردن از موسیقی، به گسترش دانلود قانونی و حمایت از هنرمندان ایرانی کمک کنید."


بیپ تونزیا! 

اگه اینجا رو می خونید، خواستم بگم خیلی لاشخورید. خیلی ها، خیلی.

شاملو تا الآن ده تا کفن پوسونده زیر خاک، بعد شما به من می گی برای دانلود دکلمه ش پونصد تومن پول بریزم؟

این چه جور حمایتیه از هنر ایرانی؟ 

با این پولی که از من می خواید بگیرید، می رید برای شاملو کفن جدید می خرید؟

می رید سنگ قبرش رو تو کرج با گلاب می شورید؟

یا نکنه دستمال می آرید استخون هاش رو برق می ندازید که خاک نگیره؟

شاملو مرده، از چیش حمایت می شه با این عمل؟

جدّی اسم اینو می ذارید قانون؟ می ذارید حمایت از هنر ایرانی؟

تف، فقط تف.

شما فقط سد راه هنر نشید و بکشید کنار، هنر حمایت این شکلی نمی خواد خودش راهش رو پیدا می کنه.

فقط دارید از اندوخته ی حساب بانکی تون حمایت می کنید، نه چیز دیگه ای.


برید بمیرید.

برید سرتون رو بذارید و افقی بشید بمیرید که حالم به هم خورد از این حجم از دورنگی.

شما اگه دوست دار هنر ایرانی بودید ک... هیچی ولش کن.

خیلیه ها، صدای هنرمند مردمی رو در انحصار خودت بگیری و ازش پول بچاپی.


نظرات 3 + ارسال نظر
شایان دوشنبه 24 مهر 1396 ساعت 13:11

شاملو سنگ قبر نداره کیلگ.‌ بعد شاعر و نویسنده ها بعد مرگشون یه بنیاد دارن که درآمد آثارشون واسه اوتجاست که البته بعید میدونم این ۵۰۰ تومن به اونجا برسه

شوخی بود یا جدّی؟ :)))
مزارش تو کرج، کنار یه امامزاده ایه گویا این طور که تو ویکی پدیا نوشته، ولی به هر حال خودم اونجا نبودم تا حالا.

بخوام بنویسم درد زیاده، بنیاد ها رو هم درک نمی کنم راستش.
وقتی طرف مرد، یادشون می افته که آخ این بنده خدا سرمایه ی مملکت بود بیایین براش بنیاد و کانون هواداران تاسیس کنیم...
و گاهی همین بنیاد ها به بد ترین نحو ممکن آثار و اندیشه های طرف رو دست می برن توش. یه کاری می کنن تنش تو گور بلرزه! :)))

شایان دوشنبه 24 مهر 1396 ساعت 15:24

سنگ‌قبر شاملو رو سپاه شکست عوض کردن بازم شکست دیگه عوض نکردن. یه سنگ گذاشن احمد شاملو.
بنیاد شاملو با هزینه مردمی و توسط آیدا میچرخه. از این بنیاد جناب شاعر انتر دارقوز آبدی ها نیست. کارش حرف نداره. شاملو همه آثارش رایگانن و هزینه ای بابتشون از کسی نمیگیره اینی که گفتی کلّاشی اون سایته ست

:(
چه داغون. ولی پس آخرش یه تیکه سنگ رو ک داره دیگه، شکسته فقط؟ هوم؟

و مرسی اطّلاعات. حقیقتا هیچ کدوم رو از قبل نمی دونستم.

اینکه می گی کارش حرف نداره از چه نظر؟
در حد همون نشر دادن دست نوشته ها و شعر ها و بعضا خاطرات فرد مذکور؟ یعنی حس می کنم با سطح درک جمله هات فاصله دارم یکم هنوز.

شایان سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 00:51

ببین سنگ قبر یه شاعر معمولا طرح قشنگ یا ایده جدیدی و شگرفی! داره.‌مثلا سنگ قبر حسین پناهی رو سرچ بزن ببین. ماله شاملو هم قاعدتا باید این طوری باشه و بود. شکستن اونو .. عوض کردن.. باز شکستن‌‌... کانون نویسندگانم گفتن فایده نداره. یه تیکه سنگ برداشتن روش نوشتن احمد شاملو..شاعر نویسند...تاریخ تولد و فوت و دیگه هیچی.
.
.
کارش حرف نداره در مقایسه با بنیاد نویسنده های دیگه ست. هستن نویسنده هایی که خودشون غولی بودن تو ادبیات و نقد میکردن در حد صاف کردن ولی بنیادشون بعد مرگ از کاراشون اون ملایم ها رو نشر میده. بنیاد شاملو اینجوری نیست..ترسی نداره از نشر آثار و اینکه کسی ناراحت میشه..مثلا خیلی راحت از اون سخنرانی که فردوسی رو صاف میکنه و میگه داریوش هخامنشی یه کلاهبرداره رو نشر میده.

آهان آرههههه گرفتم اینو قبلا شنیده بودم که سنگ قبر شیکوندن. هر چند الآن یه لحظه از ذهنم گذشت که واسه خود کسی که اون زیره شاید این قر و فر ها اپسیلون مهم نباشه. ما بیشتر دوست داریم به پاس هنرش یه چیز خفنی هم باشه اون رو. وگرنه شاید همین ساده ش خیلی حالت شاعرانه تری باشه.

ولی اطّلاعات در حدّ لالیگا ها شایان. تابستون می اومدی رو می کردی واسمون خب بچّه.
مرسی بازم.
فعلا که درگیرم و فازش نیست، بعدا برم دانلود کنم ببینم این سخنرانیه چیه. بوی جذابیت می آد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد