Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

نه به فراموشی فولکور های قدیمی - ۱

بارون می آد چَر چَر

پشت خونه ی هاجر

هاجر عروسی کرده

دمب خروسی کرده.


# به این امید که این بخش تازه تاسیس وبلاگم رو مثل قبلی ها به درک نازل نکنم. رها نشه و هم چنان حسّش باشه که پی ش رو بگیرم.

و اینو بگم که صرفا چیزهایی رو می نویسم که خودمون می خوندیم. چیزی که خودم شنیدم. 

ورژن های دیگه ش رو، چه با کلمات متفاوت، چه حتّی با لهجه های متفاوت در فرهنگ های مختلف... شما برام بنویسید، اگه شنیدید. که یه نیمچه آرشیوی درست کرده باشیم دور همی برای آیندگان. :دی

نظرات 11 + ارسال نظر
شایان پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 00:09

من ورژنه عمه به جای هاجرو میخوندم..اونم مامانم یادم داده بود.
.
.
یه بیتم داشتیم دبستان. لری بود. بارُنَ... بارُنَ ...داووات علی زَمونَ
معنی خاصی نداره ولی ریتمیکه. یعنی بارونه بارونه عروسیه جناب آقای علی زمانه!

عاقا یعنی چی خب کاملش رو بنویس دیگه تو ام. خوبه گفتم می خوام آرشیوش کنم.

بارون می آد شر شر،
پشت خونه ی عمَّه ش؟ :))))))

بابت دومی هم جدّی سپاس. نشنیده بودم، خیلی زیاد حال کردم باش.

شن های ساحل پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 00:38

من همین ورژن خودت فقط شنیدم:)...اونجا هنوز بارون می اد؟اینجا یه مه غلیظ شده تا دو متری نمیشه دید تا دیدمش یاد سال پیش افتادم می گفتی مه مثل اینکه مرگ خوارها اومدن الان اومدم اینو بگم دیدم پست جدید گذاشتی در وصف بارون:)))))

پارسال که اونو گفتم باید طرفای دی یا بهمن بوده باشه به نظرم. آیا هنوز زود نیست به اون مرحله برسیم؟ باید حالت کوهپایه ای داشته باشه اونور ها پس.

در هر صورت اون طور که مشخّصه من نسبت به بارون واکنش دارم و خودم خبر ندارم. :))))

نارنجی پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 06:08

چیزی که من میشنیدم این بود
بارون میاد جر جر
دم خونه ی هاجر
هاجر عروسی کرده
دمش رو خروسی کرده
و من تا این لحظه ذهنم درگیر بود که هاجر چگونه میتواند دم داشته باشد؟ و چگونه میشود آن دم را خروسی کرد؟

شما که این قدر خوب همه ی کنایه ها و ریزه کاری های زبان رو در حد عالی به ما تفهیم می کنی چرا دیگه؟

دمب اسبی یا موهای اسبی یا هرچی که بهش می گین، منظور اونه. :)))

ولی خب شاید بخندی و باورت نشه، من بچّه تر که بودم با وجودی که بازم کاملا معنی دمب اسبی رو می دونستم و برام اصطلاح غریبی نبود، اکثرا تو ذهنم یه دختری رو تصوّر می کردم که از کمر به پایینش دم خروس زده بیرون. و خوشگلم بودا. یعنی اصلا برام عجیب نبود که شاید وجود نداشته باشه حتّی... :))))) بیشتر در گیر این بودم که چه قدر خوشگل و شاخه کسی که ازین جور دم ها داره. یعنی تقریبا مطمئن بودم وجود داره. :-"

نارنجی پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 06:12

ولی به نظرم جر جر درست تره ها
با هاجر جور در میاد

آره قطعا بهترینش همینه از نظر وزن و قافیه...
ولی فکر کنم تو دهن خوب نمی چرخه شاید. بیشتریا می گن شَر شَر.
حتّی ما خودمون هم بیشتر شَر شَر می گیم به جای چَر چَری که تو متن نوشتم.
فقط الآن ذهنم درگیر اینه که آقا اصلا اصلش باید شُر شُر باشه... نه شَر شَر.
ن م دانم والّا...! پیچیدگی های ذهنی پیدا کردم.

سالادفصل پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 09:30

منم همینی که تو نوشتی رو میخوندم..فقط به جای چر چر میگفتیم شُر شُر..

عه واقعا؟
قافیه ش رو با همین غلظت آتیش می زدین یعنی؟ :))))
تا حالا نشنیده بودم شُر شُر و اگه نمی گفتی واقعا فکر نمی کردم کسی وجود داشته باشه اینجوری بخوندش.
آرشیو خوبی شد، سپاس ها که گفتی.

Elsa پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 10:00

بارون میاد جرجر
پشت خونه هاجر
هاجر عروسی "داره"
دمب خروسی "داره"

هورا. ایول بهت که نوشتی ش. حتّی همین فعلش هم برای من خیلی مهمه عوض شدنش. تا همین حد وسواس دارم.

سالادفصل پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 10:00

حواسم به فعلای این شعری که نوشتی نبود..
ما میگفتیم بارون میاد شرشر پشت خونه هاجر هاجر عروسی داره دمب خروسی داره.

بارون میاد نم نم پشت خونه عمه ام عمه ام عروسی داره دمب خروسی داره ای مرغ سبز و ابی امشب کجا میخوابی؟زیر درخت ملا اش میپزیم بسم الله(حالا البته خالم میگه که باید بگی اش میخوریم بسم الله اما من میگفتم اش میپزیم بسم الله.دیگه نمی دونم کدوم درستش رو میخوندیم.)

عه چه خفن...
ادامه داشت یعنی؟
آقا دمت خیلی گرم من اوّلین باره به عمرم اینا رو می شنوم.
البتّه ای مرغ سبز و آبی رو یه پسر بچّه ی روشن دلی بود زمانی تو شبکه یک می خوند ولی ادامه ی شعرش این شکلی نبود. به امام رضا وصل می شد فکر کنم. پستش می کنم یه روز کلیپش رو.

شایان پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 10:44

اره دیگه همین که خودت نوشتی فقط جای هاجر عمه م میگفتم

بارون می آن شَر شَر
پشت خونه ی عمّه م
عمّه م عروسی کرده
دمب خروسی کرده

یعنی دارم فکر می کنم کلا ما از همون بچگی پشت سر عمه ها حرف می زدیم.
اوّلین باره این ورژن رو هم شنیدم. سپاس های رگباری.

سالادفصل پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 17:49

فقط ساعت کامنت منو السا!!

دو قلو های تاچی بانا حتّی. :-"
یعنی رکورد هایی رو من رو وبلاگم ثبت کردم که لذّتش از دیدن این پدیده های نجومی که هر هزار سال یک بار اتّفاق می افتن بیشتره حتّی.

لیمو جمعه 14 مهر 1396 ساعت 14:53

من میگفتم بارون میاد نم نم , پشت خونه ی عمم :-)) بقیه اش هم همون

پیچیده شد...

بقیه ش همون یعنی:
عمه م عروسی کرده
دمب خروسی کرده؟

یا بعدش می رفتین سراغ هاجر خانوم و دمب خروسیش تو عروسیش؟

لیمو جمعه 14 مهر 1396 ساعت 20:07

نه دیگه عمم عروسی کرده :-) اصلا هاجر خانومو نمیشناسیم ما

پس فکر کنم اگه یه جمع بندی رو کامنت تو و شایان داشته باشیم اینجوریه که دو مدل شدید شما عمّه دار ها.
یه سری هاتون بارونشون نم نم می آد، یه سری هاتو بارونشون شر شر می آد.
که البتّه اعتراف می کنم نم نم بسیار قافیه ی بهتری ایجاد می کنه برای ورژن عمّه خانم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد