Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل

میوه آناناس دارای دو قسمت تاج و میوه می باشد. تاج آن دارای برگ های سوزنی شکل می باشد که همه مردم آن را دور می اندازند و فقط میوه آن را مصرف می کنند. اما بهتر است بدانید این تاج می تواند برای شما یک میوه دیگر بیاورد ! البته با کمی صبر و خوش شانسی...

پس از خرید یک میوه ی آناناس، باید دقّت کنید تاج آن را به خوبی از میوه جدا کنید. ( مانند تصویر زیر )

برای جدا کردن تاج میوه آناناس کافیست از یک نفر کمک بخواهید تا میوه را با دو دست خود گرفته و شما نیز تاج آن را بگیرید. حال کافیست دستان خود را در خلاف جهت یکدیگر بپیچانید و تاج آناناس را به طور کامل جدا کنید.

همچنین می توانید با یک چاقو تاج را از میوه برش دهید. (بهترین روش)

آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل


پس از جدا کردن تاج، 4 ردیف از برگ های پایینی را کنده، تاج را درون یک لیوان آب و در معرض نور خورشید قرار دهید. (آب لیوان را هر روز عوض کنید.)

توجّه داشته باشید که فقط قسمت ساقه و بدون برگ در آب قرار بگیرد. (حدود 1-2 سانتی متر کافیست.)

همانطور که در تصویر بالا می بینید پس از گذشت چند روز، ریشه های انتهایی بزرگتر شده و تاج آناناس برای کاشتن در خاک آماده می شود.

یک گلدان مناسب با ارتفاع 25 سانتی متر و پر شده با خاک مناسب را آماده کرده و تاج را به اندازه 4 سانتی متر درون خاک قرار دهید.

حال باید گلدان آناناس را در یک جای پرنور، گرم و مروطب قرار دهید تا پس از گذشت 3-4 ماه ریشه ها قوی تر و بزرگتر شوند.

اگر شما خوش شناس و صبور باشید پس از دو تا سه سال آناناس شما گل داده و تبدیل به یک میوه خوشمزه برای شما می شود !

# نکات نگهداری

دمای ایده آل : 18-30 درجه

آبیاری : در فصل های گرم هفته ای یکبار و فصل های سرد هر دو هفته یکبار

خاک مناسب : مخلوطی از خاک باغچه – کوکوپیت و خاک برگ

نور : فراوان همراه با تابش حداقل 5 ساعت آفتاب مستقیم

کود : هر دو هفته یکبار در بهار و تابستان

گلدان : حداقل 25 سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می کنید هر هفته 3 بار برگ های آن را آب پاشی کنید.

÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷_÷÷÷

# طبیعتا منبع (یه درصد فرض کن کار من باشه این نوشته! ولی سرچش کار خودم بود. نشسته بودم و بهم الهام شد که موهای آناناس رو قطعا می شه کاشت و سرچ زدم و دیدم که عه بیا نگفتم؟!) : Coca.ir

# کوکوپیت :))) خداوندگار. این سند شش دنگشو یکی از وبلاگیا زد به اسمم. الآن مال خودمه. اگه توئیتری بودم، شک نکن! یکی از محتمل ترین اسمایی که به عنوان یه توئیت کننده شاخ ترم می کرد همین بود. و حتّی اگه یه هکر بودم:: "هکد بای کوکوپیت" با فونت چهل و چار، رنگ قرمز، وسط چین.

# خود آناناس حتّی...  به واژه ش اینقدر دقّت نکرده بودم تا حالا. تلفّظش یه حس خوبی داره. یه حس زیر پوستی نابی... آنا.../ آنانا.../ آناناس...

# حالا کی می آد تهشو بگیره که من سرشو بگیرم و بکش بکش؟ به نظرم باید باحال باشه همچین حرکتی. مثل بچّگی ها تو حیاط مدرسه. مسابقه های طناب کشی یا حتّی بچرخ بچرخ. ولی یکی هم قد و قواره ی خودم باشه که تعادل نیروهاش برابر شه و نه اون قدر قوی باشه که من پرت شم سمت اون و نه اون قدر قوی باشم که اون پخش شه طرف من. مثل آلّاکلنگه. تعادل نیروهاش ذرّه ای درست نباشه مزّه ش می پره. والا تو آلّاکلنگ هم هیچ وقت هیشکی رو پیدا نکردم هم وزن خودم. یا همیشه مثل اون وزنه های مسابقه ی مردان آهنین غیر قابل حرکت دادن بودم یا مثل پر کاه بودم واسه طرف مقابلم.  

# کاش اون کاراکتر فلان فیلمه که نمی دونم چی بود می بودم واسه یه لحظه. دستم رو می گرفتم رو سطح خاک...  می کشیدم روش... هم زمان با حرکت دستم روی خاک، دوربین از پشت دستم حرکت می کرد... و جوونه ها از خاک می زدن بیرون. که یعنی من جادویی ام و این قدرتمه. دستمو بکشم رو خاکا، فوری سبز بشه. 

# سه سال بعد یه پارتی می گیرم، همه تون دعوتید. آناناسی که امروز کلنگشو زدم به بهره برداری می رسونیم. 

نظرات 12 + ارسال نظر
لیمو جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 06:37

تونستم این پست رو بخونم :-)) چون کپی کرده بودی ظاهرا با رنگ پس زمینه اون اومده بود.شاید هم خودت تنظیماتشو تغییر دادی ولی خط به خط خوندمش :-)))
امیدوارم تا سه سال بعد پارتی برقرار باشه :-P

گریه می کنم الآن!
چش شدههه.
آره کپی بودم و بقیه ش رو چون تو همون محیط نوشتم قالب همون مطلب کپی شده رو می گیره.
لینکه رو درست کردم، تنها تغییری که دادم این اواخر همین بود.
یه دور با گوگل کروم هم امتحان کن.
کوکی ها رو هم نمی دونم پاک کردی یا نه...
با کامپیوتر های دیگه هم نفهمیدم آخر سر امتحان کردی یا نه.
این الآن خیلی سخته چون گویا بقیه مشکلی ندارن که نظر بدن، نمی تونم خوب بفهمم چیه دردش که درستش کنم.

[ بدون نام ] جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 12:16

اموزش پرورش و نگهداری قارچ در منزل هم بذارید:)

قارچ های غربت؟
ولم کن.
بزن تو کار آناناس. سودشم بیشتره.
واسه قارچ باید گلخونه بزنی.
اینو میشه به عنوان گلدون تو خونه نگه داری کسی هم نفهمه زیرش یه آناناس خوشمزه ی تپل مپله.

مهرزاد جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 13:13

مهتمل چه معنی ای میده؟!

معنیِ "من دیکته بلدم ولی ناموسا دیر وقت بود!" :دی
مرسی.

لیمو جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 14:12

سفید شد *.*
سلاام کیلگ
ببخشید اگه حرص خوردی یا اذیت شدی
من همیشه با کروم میام , الان با بروسر اومدم درست شد *.*

آه. خداوندگار.
یعنی مشکلش لینکه بود؟ یه دور حالا که لینکو تصحیح کردم با کروم هم بیا وقت کردی و بهم بگو تا ببینم واقعا مشکلش با لینکه بود؟!!!! کشف نکردیم ک...

نه خب واسم مهم بود. شده حتّی یه وبلاگ جدید بزنم.
بازم مشکل داشتی بگو.

شهرزاد جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 20:12

کوکوپیت :)))) از نزدیک زیارتش کردی؟

کیو؟ چیو؟
کوکوپیتو؟ :))))
اگه منظورت اونه که من یکم پیکا دارم حالا نه در حد خوردن خاک ولی دست خودم نیست خیلی خوشم می آد دستمو کنم تو گلدون یا باغچه و دیوار. برا همین فکر کنم این معشوقم رو یه جایی باید دیده باشمش دیگه؟! تو کدوم گلدونا می ریزن بیشتر؟

لیمو جمعه 31 فروردین 1397 ساعت 23:44

نه کیلگ :-\ با کروم نمیشه , فقط بروسر درسته واسم

ولش کن کرومو اصن... گوگل فلان فلان شده. کی هست اصن کروم. چیزی ک زیاد ریخته براوزر...
منم لینکمو دوباره درست می کنم. اکسپلورر رو عشقه! :)))
حالا اصن ربطی به این نداره ک هیچ ایده ای ندارم ک چه جور درستش کنیما...
و او از مستبدان نبود!

Jud شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 02:15

کیلگ سه سال بعد نیایم بگی نه من به این آناناس عادت کردم و مثل فرزندخونده میمونه واسم ها؟!
من آلارم گذاشتم واسه سه سال بعد!-_-

یعنی می گی دردش می گیره اگه سه سال دیگه بخواییم اون میوه ی زیر خاکشو ازش جدا کنیم؟
اگه دردش بگیره که آره نیستم واقعا. فرض کن سه سال بزرگش کنم بعد بیایید بکُشیدش بریزید تو شیکمتون.
خب گرگ بیابونم باشه دلش به رحم می آد. آناناسه جود! آناناسه. احساس داره.
حالا واقعا آلارم رو گذاشتی؟
چون من چک کردم یکم شمایلش زرد شده از همین الآن!

شهرزاد شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 13:40

بله کوکوپیتو.
یحتمل دیده باشی. تو گلدونای معمولی در مغازه ها فکر نکنم زیاد بریزن. میخوای به صورت ناشناس قرار بذاریم بیا یه جا یه بسته گنده شو میذارم بردار ببر :))) میدونی از چیه؟ از این گولی گولیای رو نارگیل ساخته میشه. خشک شده ش متراکمه، باید بذاریش تو آب باز شه از هم. بعد به عنوان بستر کشت استفاده کنی. فکر کنم تو تراریوم های آماده بتونی زیارتش کنی معشوقه تو

چی؟ گفتی تراریوم؟ بحححح. آره بابا.
ما تو دبیرستان یه گروه از سال پایینی هامون براشون کارگاه تراریوم گذاشتن، بعد کلاسشون با کلاس ما یه مکان بود من تمام آخر هفته دستم تو تنگ تراریوم اونا بود صفا می کردم. :)))))
پس خیلی بیشتر از چیزی که فکرشو می کردم معشوقم رو نوازش کردم. :-" نیاز به ناشناس بازی ام نیست. :))))

ولی این که از گولی گولی نارگیل ساخته می شه به شدّت مفید بود برام. مرسی بابت اطّلاعات اون تیکّه ش. حال داد.
دیدی مثلا تو زندگی حس می کنی به درد هیچی نمی خوری و هدر ریز گِل های خلقتی؟ بعد هی به خودت قوّت قلب می دی نه کیلگ، اینجوری نیست دیگه از موهای نارگیل که به درد نخور تر نیستی. اون موهای مزاحم که همیشه باید جون بکنی تا جدا شه از خود نارگیل با هزار جور ابزار و قند شکن و گوشت کوب!
بعد یهو شهرزاد می آد واست کامنت می کنه، اون گولی گولیای نارگیل یه جا به درد می خورن. و تو به خودت می گی... خب نه بیا بازم مثبت اندیش باشیم کیلگ، اگه واسه اون موهای نارگیل کاربردی پیدا شده... واسه تو هم می تونن یه قابلیتی پیدا کنن تهش. ها ها. جدّی به عمرم فکر نمی کردم اون چیزای نارگیل به درد بخورن. امروز از اون روزایی ه که به شدّت از اطّلاعاتی که از وبلاگم گرفتم راضی ام.

نارنجی شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 16:14

کیلگ دانشگاه ما گفته هیچکدوم از دانشجو های وزارت بهداشت نتونستن بن بگیرن و مشکلش به زودی بر طرف میشه فقط تند تند باید برین چک کنین

فقط یه مورد اینکه تو میدونی من از کجا باید بفهمم گوشیم nfc داره؟

وای دم شما گرم. من اینو دیدم تخت گرفتم خوابیدم تا خود الآن.
خیلی دانشگاتونو دوس دارم. دانشگاه اینور اصلا در جریان هیچی نبودن. بهم گفتن عزیزم ولمون کن خسته باشیم کسی چیزی اعلامیه نکرده اصلا نمی دونیم بن کتاب چیه به ما مربوط نیست. :)))
منم قیدشو زدم دیگه تا ک این کامنتو دیدم.
بعد دیگه مثلا یه مسئول خیلی اهمیت دهنده ای رو پیدا کردم، بهم گفت ببین جوون! این هرچی هست کار خودشونه. می خوان سهمتون رو بخورن. می خوان بالا بکشن. هوشیار باشی. :))))

اون ان اف سی هم اومدم واست اطّلاعاتم رو کامنت کردم. فکر می کردم همه دارن این روزا! ولی خب به نظرم تو اینترنت مدل گوشی ت رو بزنی شاید بگه داره یا نه؟!

نارنجی شنبه 1 اردیبهشت 1397 ساعت 16:26

اطلاعات رو آورد :)

ولی اینکه همه ش صد تومنه :/

آقااااا! :))))
ناراحتی الآن؟
فکر کردی قراره چه قدر باشه مگه؟ همه ش؟ :))))
از این زاویه بهش نگاه کن که چههههل تومنه! چههههل تومن. من که خوشحالم حذفش نکردن با توجّه به وضع اقتصادی مملکت.
البتّه دقّت کنی دانش آموزی امسال حذف شد.

آبان داد دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 ساعت 02:04 http://saatsheni.blogsky.com

.از موهای نارگیل که به درد نخور تر نیستم :)))))))))
دلگرم کننده بود

الآن اگه توئیتر بود باید می نوشتم:
به بعضیام باس گفت هی یارو برو موی نارگیل بباش!

شایان چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 ساعت 20:54

من که نیستم کامنت دونیت روح نداره...نه دعوایی نه بحثی.هووووچ

راستی میدونی تو خونه من انگلیس صدا میزنن؟؟
از بس که این دوتا بچه رو میندازم به جون هم!

انگلیس انگلیس فکری به حال ما کن،
تا پست بعدی من، اوری تینگو به راه کن.
روح، شبح هالوین، خوناشام، دوزخی، زردمبو، کلا به هر وسیله ای که عشخت می کشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد