Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

Everything but Nothing

#خب عنوان با آدم حرف می زنه دیگه#

بریده ای از نامه ی کارلی کاپلین به دخترش - نسخه ی مدرن شاید

ژرالدین دخترم،

من دلقک پیری بیش نیستم!

در جوانی هایم، روز های سپیدی را خیره سرانه به تباهی محض و بی ثمر کشیدم،

تو مرا نمی شناسی ژ ی عزیزم...

یک روز از بیست و یک سالگی ام را، در بست گذاشتم پای پیدا کردن چند ثانیه  از آهنگ  پس زمینه ی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا...

دخترم،

در ذهنت معامله ای را تصوّر کن که ساعت ها از عمرت را بدهی برای چند ثانیه ی متناهی و کوچک.

ساعت بدهی و ثانیه بگیری... 

این معامله ای سراسر ضرر است که هیچ عقلی آن را بر نمی تابد.

باور می کنی که روزی در طرفین چنین معامله ی مضحکانه ای قرار بگیری؟

ولی بگذار  به تو بگویم ژرالدین...

زندگی، خواه یا نا خواه، تو را در طرفین معامله های وحشیانه ای قرار خواهد داد...

اوّل و آخرش مجبور می شوی یک جا، بالاخره مشت کوچک سرسختانه ات را باز کنی و ساعت هایت را بدهی و ثانیه بگیری،

ولی هیچ وقت نگذار برایت انتخاب کنند که کدام طرف معامله بایستی.

ژ!

این همان تفاوت عقل و احساس است،

من طعمش را چشیده ام...

تو باید بدانی، که تنها شبی که آن احساس پوچی همیشگی بر من مستولی نشد، همان یک شب بود.

همان تنها شبی که ساعتها  دادم... و دقیقا همان ثانیه هایی را گرفتم که می خواستم.

همیشه خودت  انتخاب کن که ثانیه های فانی کدام طرف از معامله، ارزش قمار ساعت هایت را دارد. 

شاید این تنها راه گریز از افسار بی رحمانه ی زمان باشد.

با این همه من هنوز زنده ام، و از زندگان پیش از آنکه بمیرند نبایست پرچانگی کرد.

روزی من نیز خواهم مُرد، و تو به جایم خواهی زیست و مسئولیت جنگ با زمان را بر شانه هایت خواهی کشید...

تا آن روز،

روی ماهت را می بوسم.


ایران/ سال ۲۰۱۸


دانلود آهنگ پس زمینه ی جام جهانی 1990 - ایتالیا


سازنده ش آلمانیه ولی. کنراد فلان. (کنراد لورن هم یه جا داشتیم، نه؟ ژنتیک بود چی بود.) اینو تو سال هزار و نهصد و نود ساخته. واسه هفت سال بعدش که اون گوش هایی که قرار بوده با شنیدنش دیوونه بشن، تازه به وجود اومدن.


اگه هم چنان طرف محسنید و می گید باید موقع وبلاگ خوندن آهنگ گوش داد، آهنگ من امروز عوض شد. اینه من بعد. وبلاگ من با این خونده می شه.


# با درخشش جاودانه ی شن های ساحل

# به نظرم وقتی عادل فردوسی پور شنید و درجا چشم بسته گفت "آهنگ نوده ها"، ایهام داشت حرفش. ما فکر کردیم آهنگ برنامه ی خودشو می گه. ولی شاید داشت می گفت سال نود. سال هزار و نهصد و نود. راستش واسه من تو اینکه عادل فردوسی پور یه هارد اکسترنال با سرعت فراکهکشانیه، شکّی نیست. 

کسی چی می دونه. شاید اونم قدر من دچار احساسات غریب می شه با شنیدن این آهنگ. گویا اون سال، توی صدا و سیما، این آهنگ رو گذاشتن رو تیتراژ برنامه های پخش جام جهانی فوتبالشون. نودی هم در کار نبوده اون زمان. حالا اینکه بعد ها آوردنش رو تیتراژ نود یا خیر رو من هنوز نفهمیدم...


# و اینکه باران می بارد و راستی چند ساعت پیش هم، یک نفر مرحمت فرموده سرچ زده "تنگش گرفته شاش" و نهایتا به اینجا رسیده که بسی مایه ی فخر و مباهات بنده ی حقیر است.که می گویم خوش آمدی عزیز دلم.

نظرات 8 + ارسال نظر
لیمو یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت 12:21

نمیدونم چرا وبلاگت واسم سیاه شده!! نمیتونم بخونم پستهارو
فقط عنوان رو دیدم که نوشتی کارلی کاپلین!

ای بابا،
دو احتمال می دم،
سرعت نامناسب؟
یا اینکه پریدی تو لینک خود مطلب؟
ببین این قالبی که گذاشتم رو فقط واسه صفحه ی اول گذاشتم و گاها تو صفحه های جداگانه همون سیاهی که گفتی می شه چون انگار یکم کد نویسی یا هر چی ش مشکل داره واسه صفحه های جداگانه. واسه همین سعی کردم هیچ وقت صفحه ی جدا نزنم. از صفحه ی اوّل یه بار دیگه باز کن.
نشد باز کوکی و فلان رو پاک کن به عنوان یه تازه وارد بیا،
درست نشد تا یه مدّت بعد، بگو بیشتر فکر کنم روش. چون اخیرا تغییر جدیدی ندادم تو نمای وبلاگ! یکی از لینکامو عوض کردم فقط که اگه درست نشد برش می گردونم به حالت اوّل.

شهرزاد یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت 22:54 http://sh9.blogsky.com

من این پستتو الان دیدما! نیای بگی ازت تقلید کردم که ناراحت میشم! :)))

نه بابا پستت رو خوندم اتفاقا اصن بهش فکرم نکرده بودم حتّی ولی وقتایی هم که زیر پوستی این حسّو دارم نمی رم به طرف بگم چون خود فلان پنداریه و زبان در کام می گیرم.
تو به سبک اوریانا فالاچی نوشتی کارت درسته،
تازه من که مطمئنّم هزار نفر دیگه این مدل نوشتن قبل من،
چون یه سبک وسوسه کننده ای هست و آدم به خودش می گه لتس ترای. هیچ دور از ذهن نیست...
در ضمن خوبه که من تو همون کامنت شماره یکم کاملا واست مشخّص کردم از بین ما دو نفر کدوم مریده کدوما مرشده حالا اومدی اینو واسم کامنت می کنی ژنرال!
+ تقلیدددد کاااااار

شن های ساحل یکشنبه 26 فروردین 1397 ساعت 23:08

میگما فردا خواستی بری بیرون لباس گرم با خودت بردار هوا یکم سرد میشه:)...خوبه نگفتی درخشش ابدی یک ذهن پاک (اسم یه فیلم یادش افتادم)

من؟ بیرون؟ شیب؟ بام؟
نه خوبه جام.
خونه به همه تون سلام می رسووووونه شن های ساحل. :)))
همین امروزم می گن خیلی سرد بوده گویا. (من ترموستاتم کلا از کار افتاده، از زبان بقیه عرض می کنم.)

اون درخشش رو فقط اسمشو شنیدم. ولی عای جون می ده واسه دست بردن و نوآوری آفریدن ازش. کنترل می کنم خودمو ولی. عباراتی که تو ذهنم اومد همه شون به شدّت ادبیات فاخر و مودبانه ای داشت که اینجا بی ادب ها رد می شن نمی گم.
بازآفرینی را هم اکنون از ما بیاموزید...

پ.ن. وای تازه فهمیدم منظورت از درخشش چی بود! بابا خب راست می گم کفم برید. خیلی بریدا خیلی. هنوز فرصت نکردم جواب کامنت قبلی ها رو بنویسم برات. ولی عای که شگفت زده شدم وقتی خوندم. فک و دم و دستگاه نموند واسم کلا.
خلاصه درخشش جاودانه و ابدی یک ذهن لوله کننده ی اعجاب انگیز باس گفت به شوما. فقط همین و لا غیر!

آیدا دوشنبه 27 فروردین 1397 ساعت 00:50

این تیکه ی "ساعت ها از عمرت را بدهی برای چند ثانیه ی متناهی و کوچک."خیلی خوب بود واقعا...همه مون چندین و چندبار مجبور شدیم و میشیم که چنین معامله ای رو انجام بدیم.

اصلا منطقی هم نیست آخه. قشنگ حس جبری بودن داره.

شن های ساحل دوشنبه 27 فروردین 1397 ساعت 01:23

سخت نگیر ...خوبه خیالم راحت سرما نمی خوری:)... به خونه سلام برسون

سخت؟ ورژن آسون گیر تر از الآنم پیدا نکردم تو خودم تا حالا. چرا سخت.
تعطیلاته دیگه. گفتم بگم دلتون بسوزه یکم پزش رو به یه نفر داده باشم. :))))

صفر یک دو سه.

نامبرده دوشنبه 27 فروردین 1397 ساعت 02:38

آخ چه خوب بود این!
خصوصا تیکه های اولش.

من نه نود رو دیدم نه دور همی رو.
با این حرکتت قسمتی از چیزی که میتونستم از دست داده باشم رو به دست آوردم :))
مرسی،خیلی چسبید.

آهنگه؟ آهنگه؟ می بینی؟ می بینی؟ آخخخ.
کلا آهنگ فوتبالیا یه فاز غریبی از دنیای موسیقی اند، واسه من حداقل. حالا این دیگه بماند!

قابلی نداشت. اون قدر خودخواه هستم که چیزایی که به خودم حال می دنو واسه پیدا کردن آدمای هم حس، زرت و زرت تا خون در رگانم جاریست پخش کنم رو این فضا.

شهرزاد دوشنبه 27 فروردین 1397 ساعت 11:36

اووووف نفرمایید! ما هیچی نیستیم قربان! [احترام‌ نظامی]

پر پر شدن نظامی؛
Captain my captain...

+ انجمن شاعران مرده باید خونده باشی تا عمق احترام اینو بگیری. نخونده باشی بازم دهن پر کنه ولی. :)))

لیمو دوشنبه 27 فروردین 1397 ساعت 13:03

نه کیلگ هیچکدوم
سرعتم خوبه , همه سایتهارو بدون مشکل باز کردم حتی اینستاگرام هم رفتم از سایت که مطمعن شم
حالا عصر با یه گوشی دیگه یا سیستم میام ببینم با اونم این مشکل هست یا نه

چرا اینجور شده. ای بابا. من هیچ تغییری ندادم ک. بقیه هم چیزی نگفتن گویا فقط مال تو اینجور شده.
کوکی هاتم پاک کن یه دور.
اگه نشد من می رم لینکامو یه دور آچار بندازم زیرش بلکه فرجی.

+لیمو درست نشششششد؟ بزنم بپاچونمش فلان شده رو؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد